کد خبر: 430601
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۶:۰۰
| |

احداث سفارت و کنسولگری امارات در اسرائیل؛ به زودی

وزارت خارجه امارات اعلام کرد این کشور ظرف چند ماه آینده سفارت و دو کنسولگری در اراضی اشغالی افتتاح خواهد کرد.

احداث سفارت و کنسولگری امارات در اسرائیل؛ به زودی
کد خبر: 430601
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام ارشد در وزارت خارجه امارات گفت : یکی از مسائل اصلی که در مذاکرات جاری میان ماو اسرائیل مطرح می شود افتتاح سفارت و کنسولگری های مشترک است.

وی گفت: ظرف ماه های آتی سفارت و دو کنسولگری در "اسرائیل" افتتاح خواهیم کرد و به احتمال زیاد این اماکن در شهرهای عربی داخل منطقه 48 باشد.

این مقام دیپلمات گفت: اماکن دیپلماتیک می توانند فعالیت های مربوط به زمینه های فرهنگی اماراتی ، تاریخی و منطقه ای و زبان را ارائه دهند و احتمالا این اماکن در چندین شهر عربی در منطقه 48 قرار داشته باشند، مثل ناصره به دلیل ابعاد فرهنگی و حیفا به دلیل موقعیت استراتژیک خود.

این مقام که نامش را فاش نکرد ، به روزنامه "اسرائیل الیوم"، نزدیک به دولت بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل گفت: "امارات متحده عربی اهمیت بودن در دسترس جامعه عرب در "اسرائیل" را می بیند ، زیرا مطالعات ما نشان داده که در مورد تاریخ امارات اطلاعات کمی وجود دارد بنابراین ما می خواهیم نمایندگی رسمی ما در دسترس آنها باشد. "

این مقام اماراتی تأیید کرد ، "سفارت امارات در تل آویو و بقیه کنسولگری ها در ماه های آینده افتتاح می شود و اسرائیلی ها می توانند از سفارت و کنسولگری های خود ویزای امارات را بگیرند ، زیرا نه تنها سفارت در تل آویو ، بلکه کنسولگری ها و سایر دفاتر نیز افتتاح می کند.

در همین حال ، یسرائیل کاتس ، وزیر دارایی اسرائیل فاش کرد که شرکت بنادر دبی ، که ده ها بندر در سراسر جهان را مدیریت می کند ، در حال ارائه پیشنهاد برای بهره برداری از بندر قدیمی حیفا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها