کد خبر: 430632
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۸:۴۳:۴۱
| |

آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به حومه الحسکه

به گزارش برخی خبرگزاری ها، نیروهای ترکیه با انتقال ستونی از خودروهای نظامی و کامیون های حامل سلاح به راس العین برای حمله به شهر الدرباسیه و شهرک ابوراسین در حومه الحسکه آماده می شوند.

آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به حومه الحسکه
کد خبر: 430632
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۵ ۰۸:۴۳:۴۱

اعتمادآنلاین| به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری اوقات الشام، نیروهای ترکیه روز جمعه پس از ورود به دروازه شهر مرزی راس العین (کوبانی)، راهی روستاهای باب الخیر و الداوودیه شدند و خبرها حاکی از قصد نیروهای ترکیه برای حمله به شهر الدرباسیه و منطقه ابوراسین در حومه شمالی الحسکه است.

ارتش ترکیه اکتبر 2019 در جریان عملیات «چشمه صلح» که با حمایت گروه موسوم به «ارتش ملی سوریه» علیه «یگان های مدافع خلق کُرد» انجام داد، در منطقه گسترده ای به عمق 30 کیلومتری در شمال شرق سوریه مستقر شد.

همچنین در پی دستیابی ترکیه به توافق های جداگانه با آمریکا و روسیه در همان تاریخ، آرامش نسبی در منطقه حکمفرماست. توافق اول بر خروج یگان های کُرد از منطقه عملیات چشمه صلح و توافق دوم نیز بر فاصله گرفتن گروه های کرد از مرز های سوریه و ترکیه تا عمق 30 کیلومتری در جنوب همراه با استقرار نیروهای روسیه و سوریه تاکید دارد.

دمشق می گوید نیروهای ترکیه از آن زمان تاکنون ده ها خودروی حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی را برای تقویت پایگاه های غیرقانونی و حمایت از مزدوران تروریست خود ، وارد منطقه کرده است.

شهر رأس العین در شمال استان الحسکه سوریه، در اشغال نیروهای ترکیه و گروه‌های مسلح و تروریستی تحت امر این کشور است.

ارتش ترکیه از سال 2016 به این طرف در دو عملیات سپر فرات (3 شهریور 95 تا 9 فروردین 96) و عملیات شاخه زیتون (30 دیماه 96 تا 4 فروردین 97)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرد.

ترکیه در 25 مهرماه 98 نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه 5 روز مهلت داد که تا عمق 32 کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها