کد خبر: 431127
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۷:۴۷:۴۵
| |

19 شهریور؛ تاریخ گلنگ‌زنی خط 10 مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران از کلنگ‌زنی خط 10 مترو و توسعه شمالی خط 7 تا دو روز آینده خبر داد.

19 شهریور؛ تاریخ گلنگ‌زنی خط 10 مترو
کد خبر: 431127
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۷:۴۷:۴۵

اعتمادآنلاین| علی امام، مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره سرانجام کلنگ زنی خط 10 مترو گفت: کلنگ زنی این خط سه‌شنبه هفته جاری با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، اعضای شورای شهر، شهردار تهران و برخی از دیگر مسوولین برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش غربی خط 10 در اولویت عملیات احداث قرار دارد که این محدوده در مناطق 5، 2 و 22 قرار گرفته است و با شهرداری‌های این سه منطقه توافق‌های انجام گرفته که ملک‌هایی از شهرداری در قالب مزاید ارائه شود و در این جهت برای سرمایه‌گذاری و پرداخت مطالبات پیمانکاران استفاده شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران بیان داشت: عملیات اجرای ساخت خط 10 با تجهیز کارگاه تا 3 ماه آینده و عملیات نسبی از دی آغاز می‌شود.

امام گفت: خط 10 مترو، بیش از 41 کیلومتر طول دارد و دارای 35 ایستگاه خواهد بود و از غربی‌ترین نقطه از مترو تهران در وردآورد آغاز و در مسیر شرقی‌ترین نقطه از پایتخت در محدوده قنات کوثر امتداد خواهد داشت.

امام خاطرنشان کرد: توسعه خط 7 نیز از محدوده میدان کتاب همزمان با کلنگ زنی خط 10 انجام می‌شود.

وی در مورد توسعه شمالی خط 7 مترو تهران که از میدان کتاب به سمت جنت‌آباد ادامه دارد، گفت: این مسیر 5 کیلومتر و دارای 3 ایستگاه به نام‌های اشرفی اصفهانی، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و جنت‌آباد شمالی است و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط 7 قرار دارد.

امام بیان داشت: پیش بینی‌ می‌شود بعد از توسعه شمالی خط 7، افزایش 27 درصدی جذب مسافر در این خط را شاهد باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها