کد خبر: 431163
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۷:۱۵
| |

حسین رضایی‌نیا از دف «نسل برتر» رونمایی می‌کند

حسین رضایی‌نیا از نوازندگان شناخته شده حوزه دف‌نوازی در ادامه تولیدات پژوهشی خود، ضمن رونمایی از دف جدید «نسل برتر» کتاب سه جلدی «آموزش دف» را نیز پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

حسین رضایی‌نیا از دف «نسل برتر» رونمایی می‌کند
کد خبر: 431163
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۷:۱۵

اعتمادآنلاین| حسین رضایی‌نیا از نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی، دف جدید نسل سوم خود را به‌زودی وارد بازار خواهد کرد. دف جدید رضایی نیا در مقایسه با دف‌های تولیدات پیشین خود، تغییرات اساسی داشته است.

تمرکز بر صنعت و متریال چوبی نو، ویژگی صدایی جدید و هم چنین ایجاد تغییرات جدید در ساختار ساز از مواردی هستند که در ارائه و تولید این ساز مورد توجه سازنده آن بوده است.

حسین رضایی نیا حدود دو سال پیش، اولین دف با نام خود را وارد بازار کرد و برای اولین بار حلقه ضد ریزش را برای ساز خود در نظر گرفت که در حال حاضر مورد استفاده اکثر سازندگان دف قرار گرفته است.

این نوازنده در ادامه سایر فعالیت‌های خود در عرصه آموزش، کتاب سه جلدی آموزشی دف را نیز در پاییز امسال منتشر خواهد شد این کتاب بدون لوح صوتی به مخاطبان ارائه شده است.

رضایی نیا چندی پیش به لزوم حضور در کلاس توجه داشت که دف‌نوازان بهتر است به جای استفاده از لوح صوتی کتاب، دنبال کننده یادگیری آموزشی در «کلاس» باشند. چرا که رویارویی شاگرد و مدرس مربوطه، موثر در یادگیری بهتر است.

حسین رضایی‌نیا 29 اردیبهشت سال 1354 در تهران متولد شد. او فراگیری موسیقی را از سال 1369 با ساز سنتور نزد علی تحریری و سپس نواختن ساز دف را در مرکز حفظ و اشاعهٔ موسیقی آغاز کرد. اولین استاد دف او بابک زارع بود و در ادامه، مراحل تکمیلی فراگیری ساز دف را نزد بیژن کامکار گذراند.

وی طی سال‌های اخیر در کنار هنرمندانی چون کیخسرو پورناظری، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، مجتبی میرزاده، علی اکبر مرادی، همایون شجریان، محمد معتمدی، علیرضا قربانی، سالار عقیلی و وحید تاج به نوازندگی پرداخته و در بیش از یکصد آلبوم موسیقی نوازندگی کرده‌است.

این هنرمند همچنین اجراهایی را با سامی یوسف در خارج از ایران داشته‌است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها