کد خبر: 431559
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۷:۵۶:۱۷
| |

پیش‌بینی کاهش 4 میلیارد یورویی درآمد باشگاه‌های اروپایی در 2 سال آینده

رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) در بیست‌و‌چهارمین اجلاس عمومی این باشگاه، درخصوص بحران جدی اقتصادی در فوتبال اروپا پس از شیوع کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

پیش‌بینی کاهش 4 میلیارد یورویی درآمد باشگاه‌های اروپایی در 2 سال آینده
کد خبر: 431559
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ۱۷:۵۶:۱۷

اعتمادآنلاین| رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا درخصوص کاهش شدید منابع مالی اعضای این اتحادیه طی دو سال آینده به خاطر شیوع ویروس کرونا هشدار داد.


آندره‌آ آنیلی، رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) در بیست‌و‌چهارمین اجلاس عمومی این باشگاه، درخصوص بحران جدی اقتصادی در فوتبال اروپا پس از شیوع کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نشریه «کالچو ای فیانتزا» رئیس باشگاه یوونتوس در این اجلاس گفت: براساس تخمین‌های صورت گرفته، صحبت از کاهش درآمدها به میزان 4 میلیارد دلار طی دو سال آینده است. طبق اعلام فیفا، 90 درصد از این ضرر، در نتیجه چند فاکتور مربوط به باشگاه‌ها خواهد بود. همه ما در استادیوم‌های خالی بازی کردیم و این چیزی نیست که ما دلخواه ما بوده باشد، نه تنها به خاطر سکوتی که بر ورزشگاه حاکم می‌شود، بلکه به خاطر از دست دادن یک منبع مهم مالی که به طور کلی از بین رفته است. علاوه بر این به همین دلیل خریداران اصلی حق پخش بازی‌ها نیز با تخفیف‌های قابل توجه اقدام به خرید حق پخش می‌کنند چه در سطح ملی چه در سطح بین‌المللی.

آنیلی افزود: نداشتن هیچ درآمدی از استادیوم و فروش حق پخش تلویزیونی یعنی اینکه اسپانسرها هم کم می‌شوند چون نه تنها برند آنها کمتر در معرض دید قرار می‌گیرد، بلکه به خاطر شیوع کرونا آنها هم متحمل ضررهای مالی شده‌اند. به نظر من، با شرایط کنونی نمی‌شود انتظار داشت که باشگاه‌ها به دنبال ارقام قبلی باشند. در نهایت اینکه این وضعیت تأثیر خودش را بر بازار هم خواهد گذاشت و تخمین زده می‌شود که ارزش بازیکنان بین 20 تا 30 درصد افت کند. اساساً پولی کمتری در گردش خواهد بود و همانطور که اشاره شد، افت درماتیک درآمد‌ها نسبی است. من باور دارم و می‌ترسم که ضرر مالی برخی از باشگاه‌های طراز اول حتی از ضرر کل فدراسیون‌ها بیشتر باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها