کد خبر: 431909
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۵:۵۷
| |

تلاش پاکستان برای خروج از فهرست خاکستری FATF

دولت پاکستان در راستای خروج از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اجرای تمهیدات این گروه را در دستور کار قرار داده و در تازه‌ترین گام یک توافق نامه همکاری با امارات برای مبارزه با پولشویی امضا کرد که هدف آن شناسایی عوامل مرتبط با جرایم مالی و مبارزه با تامین مالی تروریسم خارج از مرزهای کشور است.

تلاش پاکستان برای خروج از فهرست خاکستری FATF
کد خبر: 431909
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۱:۱۵:۵۷

اعتمادآنلاین| رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه از امضای توافق نامه جدید میان این کشور با امارات متحده عربی خبر دادند که براساس آن همکاری‌های مشترکی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم انجام خواهد شد.

این توافق نامه توسط سفیر پاکستان در امارات و قائم مقام ریاست اداره اطلاعات مالی این کشور در شهر ابوظبی به امضا رسید.

دولت عمران خان در پاکستان از یک سال گذشته اقدامات متعددی برای عمل به تمهیدات گروه اف‌ای تی اف را در دستور کار قرار داده و طی ماه‌های اخیر نیز لوایح مختلفی در مجالس سنا و ملی این کشور به تصویب رسانده است.

نخست وزیر پاکستان سال گذشته اعلام کرده بود که ضعف قوانین مبارزه با پولشویی موقعیت این کشور در گروه ویژه اقدام مالی را تضعیف کرده است به همین دلیل باید اقدامات جدی علیه مفسدان مالی، گروه‌های غیرقانونی، تامین کنندگان مالی تروریسم و عوامل دخیل در جرایم مالی انجام شود.

عمران خان برخی از سیاسیون پاکستان را به پولشویی و اختلاس متهم کرده و پیش‌تر گفته بود که میلیاردها دلار املاک و حساب‌های بانکی متعلق به پاکستانی‌ها در امارات متحده عربی و سوئیس وجود دارد که البته این اشخاص برای فرار از پرداخت مالیات و یا عدم پاسخگویی به نهادهای نظارتی در داخل پاکستان، اقدام به پنهان کردن اموال و دارایی‌های خود در خارج از کشور کرده‌اند.

به گفته سفیر پاکستان در امارات، دو کشور از این پس تبادل اطلاعات و داده‌ها درباره پولشویی و سایر جرایم مالی میان اداره نظارتمالی پاکستان و اداره اطلاعات مالی امارات متحده عربی به اشتراک می گذارند.

منابع خبری گزارش دادند: پیش بینی کارگروه مشترک اف‌ای تی اف ماه جاری میلادی اقدامات دولت پاکستان را تحت بررسی قرار داده و سپس جمع‌بندی این گزارش به جلسه عمومی گروه ویژه اقدام مالی که قرار است ماه اکتبر امسال برگزار شود، ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها