کد خبر: 432199
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۰۸:۵۱:۵۳
| |

جوزپ بورل:

اتحادیه اروپا مصمم به اعمال تحریم علیه بلاروس است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، این اتحادیه نسبت به تشدید خشونت‌ها در بلاروس متاسف بوده و تحریم‌هایی را علیه افراد مسئول سرکوب معترضان آرام و تقلب انتخاباتی در این کشور اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا مصمم به اعمال تحریم علیه بلاروس است
کد خبر: 432199
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ۰۸:۵۱:۵۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در تلاش برای حمایت از معترضان مخالف دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در حال بررسی تحریم‌هایی علیه مقام‌های ارشد این کشور در پی تحولات پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز 9 اوت بلاروس هستند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در حالی که یک ماه از راه افتادن اعتراضات بلاروس به نتیجه انتخابات این کشور گذشته، اعلام کرده‌اند مذاکرات اتحادیه اروپا تحت تاثیر مناقشات ارضی میان قبرس و ترکیه در شرق مدیترانه قرار گرفته است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای عنوان کرد: اتحادیه اروپا بر عزمش برای اعمال تحریم علیه مقام‌های مسئول خشونت، سرکوب معترضان آرام و تحریم نتایج انتخابات در بلاروس تاکید می‌کند.

به گفته بورل، این بلوک همچنین در صورت لزوم "تدابیر محدودیت‌کننده بیشتری" در پیش خواهد گرفت هر چند که جزئیات بیشتری درباره آن مشخص نکرد.

بورل خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا از بابت تشدید خشونت‌ها در بلاروس و تبعید اجباری اعضای مخالفان سیاسی این کشور که "هر چه بیشتر نشان‌دهنده بی‌اعتنایی علنی به حاکمیت قانون است" اظهار تاسف می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها