کد خبر: 432732
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

نیما انتظاری، هافبک پارس جنوبی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هیچ کس باور نمی‌کرد پارس جنوبی جم جزو سقوط‌کنندگان لیگ برتر باشد

هافبک دفاعی پارس جنوبی می‌گوید: برای تمامی تیم‌ها احترام قائل هستم ولی معتقدم تیم ما از لحاظ فنی شرایطش از خیلی تیم‌ها بهتر بود. بیشتر مردم که ما را بیرون می‌بینند می‌گویند در چند هفته آخر حتی فکرش را هم نمی‌کردند که تیم پارس جزو سقوط‌کنندگان لیگ برتر باشد.

هیچ کس باور نمی‌کرد پارس جنوبی جم جزو سقوط‌کنندگان لیگ برتر باشد
کد خبر: 432732
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز - نیما انتظاری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد سقوط تیم پارس به لیگ دسته یک اظهار داشت: تیم ما در اوایل فصل قبل شیوع کرونا شرایط خیلی خوبی داشت. توانستیم با چند نتیجه‌گیری روند رو به رشدی را طی کنیم تا جایی که هیچ کسی در آن زمان حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ما در آخر فصل جزو تیم‌های سقوط‌کننده باشیم. ولی بعد از کرونا اتفاقاتی رخ داد که همه چیز را بر هم زد. گرچه نمی‌توان تاثیر مسائل فنی را نادیده گرفت ولی قطعاً 90 درصد این اتفاق به سوءمدیریت برمی‌گردد که آسیب بسیار زیادی به پارس جم زد. دوست دارم در اینجا به نمایندگی از تمامی بازیکنان تیم از مردم خوب شهرستان جم معذرت خواهی کنم که تنها دلخوشی آنها از بین رفته است ولی متاسفانه معتقدم آنها باید بیشترین مطالبه‌شان را از مسئولان استان داشته باشند که بسیار بسیار ضعیف عمل کردند.

انتظاری در توضیح این حرف خود گفت:‌ مثلاً از انتخاب آقای مرادی به عنوان مدیرعامل باشگاه که صدمه بسیار زیادی به تیم ما وارد کرد و آقایانی که فقط سر تمرین آمدند ولی به هیچ‌کدام از قول‌هایشان عمل نکردند باید گلایه کرد. یا قرار بود ما بعد از بازی مقابل فولاد یک پاداش کوچک پنج میلیون تومانی دریافت کنیم که کل مبلغ آن سر جمع به 120_30 میلیون هم نمی‌رسید ولی آن را هم از ما دریغ کردند تا روز بازی با مسجدسلیمان با یک شرایط بد در بازی حضور پیدا کنیم. واقعاً باید به شرف بچه‌های تیم که با وجود دریافتی‌های بسیار کم تا آخرین لحظه از جان و دل مایه گذاشتند و جنگیدند آفرین گفت. ولی متاسفانه نشد که در لیگ بمانیم، امیدوارم از این به بعد مسئولان به خودشان بیایند تا این تیم برگردد چون مردم شهرستان جم گناه دارند، هیچ دلخوشی دیگری به جز این تیم در این استان برایشان وجود ندارد.

او ادامه داد: اصلاً شکی ندارم که اگر حمایت‌های لازم از مجموعه تیم پارس انجام می‌شد ما در حال حاضر در لیگ برتر حضور داشتیم. برای تمامی تیم‌ها احترام قائل هستم ولی معتقدم تیم ما از لحاظ فنی شرایطش از خیلی تیم‌ها بهتر بود. بیشتر مردم که ما را بیرون می‌بینند می‌گویند در چند هفته آخر حتی فکرش را هم نمی‌کردند که تیم پارس جزو سقوط‌کنندگان لیگ برتر باشد.

هافبک پارس جنوبی در پاسخ این سوال که علت بی‌توجهی مسئولان نسبت به این تیم چیست گفت: رک و راست بگویم کم‌اهمیت بودن مردم جم برای مسئولان علت این بی‌توجهی است. اگر حتی یک درصد دلخوشی و حال خوب مردم برای آنها اهمیت داشت اجازه نمی‌دانند تیم این‌قدر یتیم باشد. تیم ما از نظر مسائل مالی و حمایتی خیلی اذیت شد. هیچ کسی به دادمان نرسید.

انتظاری در مورد مدیریت «مراد مرادی» توضیح داد: نمی‌توان آقای مرادی را مقصر دانست. به نظرم آقایانی که این ایشان را سرکار گذاشتند باید پاسخگو باشند چراکه به نظرم آقای مرادی اصلاً این‌کاره نبودند. مثلاً ما در نیم‌فصل یک تقسیم پول داشتیم که در آن زمان، دریافتی 10، 12 بازیکن را به 50 درصد رساندند ولی باقی بازیکنان هیچ دریافتی‌ای نداشتند. این در صورتی بود که بیشتر بچه‌های تیم متاهل و بچه‌دار بودند.


او اضافه کرد: ما ماساژوری در تیم داشتیم که از یک قراداد 70، 80 میلیون تومانی در انتهای فصل فقط پنج میلیون تومان پول گرفته بود. مگر می‌شود یک نفر که متاهل و زن و بچه‌دار است در طول مدت یک سال و نیم فقط پنج میلیون دریافتی داشته باشد؟ برخی از بچه‌های تیم در این مدت فقط پنج درصد دریافتی داشتند. این چه نوع مدیریتی است که یک نفر 50 درصد پول بگیرد و یک نفر 30 درصد دریافتی داشته باشد یکی فقط پنج درصد؟ متاسفانه من اینها را از سوءمدیریت می‌دانم که بزرگ‌ترین ضربه را به تیم پارس وارد کرده است.

انتظاری ادامه داد: گذران زندگی برای من هم که مجرد هستم با هزینه‌های امروز در این مدت سخت بود چه برسد به بازیکنانی که متاهل هستند و زن و بچه دارند. مخصوصاً بچه‌های ماساژور و تدارکات ما که به نظرم باید اولویت اصلی یک باشگاه باشند چون کمترین رقم قراردادها را دارند و بیشترین زحمت را هم می‌کشند. وقتی نتوانی فردی را در یک مجموعه راضی نگه داری چطور می‌شود انتظار موفقیت داشت؟ بحث روحی و روانی خیلی در فوتبال مهم است، تنها بحث فنی مطرح نیست. با این شرایط روحی و روانی و فشاری که به تک‌تک بازیکنان‌ تیم در این مدت وارد شده پیش‌بینی چنین اتفاقی خیلی هم دور از انتظار نبود.


هافبک پارس جنوبی گفت: دوست دارم از آقایان کمالوند، جم رتبه، افاضلی و پورموسوی که خیلی در این مدت برای تیم زحمت کشیدند و تمامی تلاش‌شان را برای بهتر شدن شرایط انجام دادند نهایت تشکر و قدردانی خود را ابراز کنم؛ مثلاً آقای پورموسوی از جیب‌شان برای تیم مایه گذاشتند. حتی گفتند: «که من دریافتی نمی‌خواهم، سهم مرا بین بازیکنان تیم تقسیم کنید تا کار تیم راه بیفتد و بچه‌ها دغدغه نداشته باشند.» این وظیفه او نیست بلکه وظیفه مدیرانی است که مسئولیت تیم را بر عهده گرفته‌اند.

او به این سوال که آیا از عملکردش در این فصل رضایت داشته پاسخ داد: سال گذشته تیم ما جایگاهی خوبی در جدول به دست آورد ولی امسال جدا از بحث فنی مجموعه تیم به‌شخصه برایم سال بسیار خوبی بود. دیده شدنم را مدیون باشگاه پارس جم و لطف و حمایت مردم خوب و خونگرم آن می‌دانم. از لحاظ فنی خیلی برایم سال خوبی بود. خودم احساس کردم پیشرفتی نسبت به گذشته‌ داشته‌ام. امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم و روزی دینی را که به مردم شهرستان جم و این تیم عزیز دارم ادا کنم چراکه شخصاً خجالت می‌کشم به صورت مردم جم نگاه کنم و واقعاً شرمنده ‌شان هستم.

انتظاری در پایان از تصمیم خود برای فصل بعد گفت: من با پارس جم قراداد یک‌ساله داشتم و به دلیل شرایط سنی‌ام و اینکه دوست داشتم به روند رو به رشدم ادامه دهم تصمیم گرفتم از این تیم جدا شوم. البته فعلاً از هیچ تیمی نمی‌توانم نام ببرم چون هنوز چیزی قطعی نشده ولی در چند روز آینده به یک تیم لیگ برتری ملحق خواهم شد. امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود و بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم و مثمرثمر واقع شوم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها