کد خبر: 432918
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| زندگی خانوادگی در سایه قرنطینه‌های مستمر چگونه رقم می‌خورد؟

نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد افراد مجرد و متاهل به شکل متفاوتی تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته‌اند. در حالی که مجردها با سهولت بیشتری با دوره قرنطینه مواجه شده‌اند افراد دارای خانواده در این دوره با مشکلاتی روبه‌رو شدند، گرچه زوج‌های خوشبخت قرنطینه را بهتر گذراندند.

ویروس کرونا| زندگی خانوادگی در سایه قرنطینه‌های مستمر چگونه رقم می‌خورد؟
کد خبر: 432918
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان می‌دهد افراد مجرد و متاهل به شکل متفاوتی تحت تاثیر قرنطینه قرار گرفته‌اند. در حالی که مجردها با سهولت بیشتری با دوره قرنطینه مواجه شده‌اند افراد دارای خانواده در این دوره با مشکلاتی روبه‌رو شدند، گرچه زوج‌های خوشبخت قرنطینه را بهتر گذراندند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، دیلی‌میل در گزارشی در این رابطه نوشت: کارشناسان دانشگاه دانوب با انجام نظرسنجی ماهانه از 1000 اتریشی در دوره قرنطینه شیوع ویروس کرونا میزان تاثیرگذاری قرنطینه و منع رفت‌وآمد را بر روابط اجتماعی و شرایط عاطفی افراد مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این تحقیق نشان داد افراد غیرخوشبخت در روابط زناشویی سه برابر بیشتر از زوج‌های خوشبخت در معرض نگرانی و افسردگی قرار گرفتند، در حالی‌که افراد دارای زندگی خوشبخت زناشویی در تمامی این دسته‌بندی‌ها از جمله بهداشت روانی و عقلی در رتبه اول قرار گرفتند.

به اعتقاد پژوهشگران با توجه به نتایج نظرسنجی فارغ از هر دوره زمانی و شرایط باید دقت بیشتری در اختیار شریک زندگی داشت.

به اعتقاد پژوهشگران این دانشگاه به رغم آن که فاصله‌گذاری فیزیکی و دیگر تدابیر مربوط به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در مهار شیوع ویروس کرونا کمک کند، اما این تدابیر تاثیرات منفی خود را بر شرایط روحی و روانی افراد وارد می‌کند.

با این حال ارتباط تنگاتنگی بین میزان تاثیرپذیری روانی افراد از شرایط قرنطینه و ممنوعیت رفت‌وآمد به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط اجتماعی و میزان خوشبختی در زندگی زناشویی وجود دارد.

در نظرسنجی دیگری که در هند انجام گرفت مشخص شد افراد متاهل 40 درصد کمتر از افراد مجرد در معرض نگرانی در دوره قرنطینه قرار می‌گیرند.

در این نظرسنجی که کارشناسان از ابزارهای مختلف و شایع روانی برای سنجش میزان خوشبختی استفاده کردند، سلامت روانی افراد دارای خانواده خوشبخت در درجات بالاتری نسبت به افرادی دارای خانواده ضعیف یا افراد مجرد قرار گرفت.

این پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که در شرایط قرنطینه افراد مجرد به مراتب شرایط روحی و روانی بهتری نسبت به خانواده‌های دارای روابط زناشویی بد دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد با کاهش سطح روابط خانوادگی میزان افسردگی افزایش یافته و از 13 درصد به 35 درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته پژوهشگران، شرایط اجتماعی فرد به خودی خود ارتباطی با سلامت روانی افراد و ایجاد شرایط بهتری برای آنها ندارد، بلکه این کیفیت روابط است که تاثیر مستقیم خود را داشته و از همین رو افراد بدون رابطه شرایطی به مراتب بهتر از زوج‌های داری روابط بد دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها