کد خبر: 433798
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۲:۴۳:۴۸
| |

حسن هانی‌زاده:

ترامپ با جریان سازی علیه ایران درصدد دستیابی به یک برگ برنده انتخاباتی است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رئیس جمهور آمریکا با تهدید و جریان سازی‌هایی که علیه ایران می‌کند به دنبال یک برگ برنده انتخاباتی است.

ترامپ با جریان سازی علیه ایران درصدد دستیابی به یک برگ برنده انتخاباتی است
کد خبر: 433798
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ۱۲:۴۳:۴۸

اعتمادآنلاین| حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل، در مورد تهدیدات پمپئو و ادعای آن مبنی بر برگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، گفت: بر اساس بند‌های توافقنامه برجام هر کشوری که از این توافقنامه بین المللی خارج شود، حق استفاده و فعال‌سازی مکانیسم ماشه را نخواهد داشت.

او افزود: آمریکا در سال 2018 از برجام خارج شد و تلاش ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت وفعال‌سازی مکانیسم ماشه با شکست مواجه شد. اکنون در آستانه انتخابات آمریکا، ترامپ رئیس جمهور و پمپئو وزیرخارجه آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که از برجام و عادی سازی روابط بین کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی به عنوان برگ برنده انتخاباتی استفاده کنند.

هانی زاده ادامه داد: به دلیل اینکه 4 کشور دیگر عضور دائم شورای امنیت یعنی روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان که تنظیم کننده برجام هستند با فعال‌سازی مکانیسم ماشه مخالف هستند و گزارش اخیر آقای گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای نشان می‌دهد که ایران به تمام تعهدات خود در برجام پایبند بوده و هیچ گونه تخلفی در این زمینه نداشته است.

او افزود: ترامپ بر اساس قوانین و حقوق بین المللی نمی‌تواند از مکانیسم ماشه علیه ایران استفاده ابزاری کند و حتی اگر بار دیگر موضوع را در شورای امنیت مطرح کند با شکست دیگری مواجه خواهد شد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دبیرکل سازمان ملل در چند روز گذشته صریحا اعلام کرد که ترامپ بدون مراجعه به شورای امنیت نخواهد توانست مکانیسم ماشه را فعال‌سازی کند، همچنین در مورد تمدید تسلیحاتی ایران که از سوی واشنگتن دنبال می‌شود، با توجه به اینکه پکن و مسکو همکاری تنگاتنگی با تهران دارند و هرگونه تحریم علیه ایران را مردود می‌دانند، لذا این دو کشور همکاری نظامی خود را با کشور ما ادامه خواهند داد، ضمن اینکه ایران به لحاظ تسلیحاتی در داخل خودکفاست و نیازی به خرید از خارج ندارد.

او افزود: ادعاها و تهدیدات آمریکا یک پروپاگاندای انتخاباتی است و ترامپ سعی می‌کند از رهگذر جنجال سازی و جریان سازی علیه کشور ما یک برگ برنده انتخاباتی به دست بیاورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها