کد خبر: 434572
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۹:۴۱:۲۲
| |

چرا آمار زنان شاغل رو به افزایش است؟

روانشناس مرکز مشاوره دانشجویان یکی از تغییرات مهم در زندگی امروزی را افزایش تعداد مادران شاغل در بیرون از خانه برشمرد و گفت: از یک سو تمایل به حفظ و بهبود سطح زندگی خانوادگی و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده که مادر و پدر هردو برای افزایش سطح درآمد خانواده مشغول به کار شوند.

چرا آمار زنان شاغل رو به افزایش است؟
کد خبر: 434572
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۰۹:۴۱:۲۲

اعتمادآنلاین| زنان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در وبیناری آموزشی با انواع سبک زندگی سالم آشنا شدند؛ در این وبینار آموزشی که به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه برگزار شد، بانی بزرگ روانشناس مرکز مشاوره دانشجویان یکی از تغییرات مهم در زندگی امروزی را افزایش تعداد مادران شاغل در بیرون از خانه برشمرد و گفت: از یک سو تمایل به حفظ و بهبود سطح زندگی خانوادگی و از سوی دیگر افزایش هزینه‌های زندگی موجب شده که مادر و پدر هردو برای افزایش سطح درآمد خانواده مشغول به کار شوند.

وی بالا رفتن سطح تحصیلات و گرایش زنان به استقلال مالی، مشارکت اجتماعی، رشد اجتماعی و فرهنگی را از دیگر عوامل مؤثر در افزایش مادران شاغل عنوان کرد.

این روانشناس از پیامدهای مثبت حضور اجتماعی مادران، به افزایش سطح آگاهی و توانمندی و عزت نفس زنان، کاهش وابستگی و مصرف‌گرایی و تجمل گرایی در بین آنان اشاره کرد و فشار ناشی از کارهای خانگی و وظایف شغلی به ویژه برای مادرانی که فرزند خردسال دارند را از پیامدهای منفی مادران شاغل برشمرد.

این روانشناس هدف از برگزاری این وبینار را آموزش انواع سبک زندگی سالم و در نظر گرفتن ابعاد مختلف زندگی و تعدیل بین زندگی، فرزندپروری و شغل ذکر کرد.

از دیگر مباحثی که در این وبینار مورد بحث قرار گرفت می‌توان به تعریف سبک زندگی، مولفه‌های مهم و تاثیر گذار در زندگی زنان شاغل، عوامل موثر در سبک زندگی سالم، انواع نیازهای زنان شاغل با توجه به نمودار مازلو و اصول برنامه‌ریزی صحیح برای زنان شاغل اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها