کد خبر: 434963
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سوئیس رسماً از جاسوس‌های چینی پذیرایی می‌کند

از سال 2015 سوئیس به طور رسمی میزبان شماری از ماموران امنیتی چینی برای تحت نظر گرفتن شهروندان مهاجر غیرقانونی این کشور در سوئیس است.

سوئیس رسماً از جاسوس‌های چینی پذیرایی می‌کند
کد خبر: 434963
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از سال 2015 سوئیس به طور رسمی میزبان شماری از ماموران امنیتی چینی برای تحت نظر گرفتن شهروندان مهاجر غیرقانونی این کشور در سوئیس است.

به گزارش اعتمادآنلاین، لوموند در گزارشی فاش کرد، در یک توافق فوق محرمانه سوئیس به جاسوسان چینی اجازه می‌دهد مدت‌زمان مشخصی برای زیر نظر گرفتن شهروندان چینی فراری که غیرقانونی وارد سوئیس شده‌اند، در این کشور اقامت کنند.

بر اساس این توافق که به صورت یک قانون به شدت محرمانه فدرال به تصویب رسیده است، مسئولان امنیتی چینی اجازه پیدا می‌کنند حداکثر به مدت 2 هفته با هزینه دولت سوئیس برای زیر نظر قرار دادن شهروندان چینی که غیرقانونی در خاک سوئیس زندگی می‌کنند در این کشور اقامت کنند.

وزیر امور مهاجرت سوئیس که بعد از افشای این مساله به پارلمان فرا خوانده شده بود در این باره گفت: ماموران چینی فقط اشخاصی را که در کشورشان در امان هستند و امکان بازگشت‌شان وجود دارد در معرض نظارت و بازجویی طرف چینی قرار می‌دهد.

او ادامه داد، در این توافقنامه تاکید شده است ماموران چینی حق بازجویی از اقلیت‌های تبتی و ایگور را ندارند.

این در حالی است که فعالان چینی به علاوه تعدادی از سازمان‌های مدافع حقوق بشر این اقدام را تهدیدی برای فراریان چینی قلمداد کرده و حتی به دولت برن هشدار می‌دهند که امکان دارد این ماموران از سوئیس هم جاسوسی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها