کد خبر: 435110
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

المپیک راهی برای احیای اقتصاد ژاپن

رکود اقتصادی در ژاپن یکی از دلایلی است که مقامات این کشور را وادار کرده به هر صورتی شده، المپیک را برگزار کنند.

المپیک راهی برای احیای اقتصاد ژاپن
کد خبر: 435110
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیته برگزاری المپیک توکیو در 2 روز نشست مجازی با مقامات کمیته بین المللی المپیک (IOC) به این نتیجه رسید که بازیهای به تعویق افتاده سال آینده را به صورت ساده برگزار کند.


بحران و رکود اقتصادی در ژاپن، بسته شدن مرزها و هزینه‌های میلیاردی صورت گرفته برای المپیک، سامورایی‌ها را مجبور کرده تا "به هر قیمتی" این رقابت ها را برگزار کنند.

ساده برگزار کردن المپیک برای کاهش هزینه‌ها


موضوعی که در نشست آنلاین ژاپنی‌ها با کمیته مطرح شد کاهش 10 تا 15 درصدی تعداد کارمندان و بین المللی المپیک و همینطور کاهش روزهای و نفرات برای حمل مشعل المپیک بود، هر چند از کاهش تعداد نفرات در المپیک صحبتی به میان نیامده است.


ژاپن برای المپیک توکیو 12 میلیارد دلار هزینه کرده و حالا سعی دارد با ارائه راه‌حل‌های مختلف با کاهش هزینه‌ها این بازی‌ها را سال آینده برگزار کند.

المپیک راهی برای احیای اقتصاد ژاپن

شیوع کرونا در چند ماه اخیر اقتصاد دنیا را هم تحت تاثیر قرار دارد که یکی از تاثیرات آن در ورزش و رویداد بزرگ المپیک بود.


ژاپن که برای برگزاری این بازی‌ها با اسپانسرهای بزرگ قرارداد بسته بود، با تعویق یکساله و همینطور ابهام در برگزاری مسابقات در سال 2021 با چالش بزرگی روبه‌رو شده است. نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشور هم نشان می‌دهد شهروندان و کمپانی‌ها امیدی به برگزاری المپیک آن هم در بحران کرونا ندارند.


رکود اقتصادی در ژاپن یکی از دلایلی است که مقامات این کشور را وادار کرده به هر صورتی شده، المپیک را برگزار کنند.


یوشیهیده سوگا نخست وزیر جدید ژاپن، گردشگری را موردی مهم در احیای اقتصاد آسیب دیده می داند. وی تاکید کرد که او می خواهد سال آینده المپیک را برگزار کند.

امیدواری به برگزاری المپیک بدون واکسن


بعد از 6-7 ماه تعطیلی ورزش در دنیا، سرانجام فدراسیون‌های بین‌المللی تصمیم گرفتند رویدادهای خود را از بگیرند که می‌توان به برگزاری رقابت‌های فرمول یک‌، تنیس و دوچرخه‌سواری توردوفرانس اشاره کرد.


هرچند تعدادی از این تورنمنت‌ها پشت درهای بسته برگزار شده اما همین موضوع مقامات IOC را امیدوار کرده که با این شرایط و حتی بدون واکسن هم می‌توان المپیک را برگزار کرد.

توماس باخ رئیس IOC در این خصوص عنوان کرد: برگزاری مسابقات مختلف از جمله توردوفرانس به ما و جهان نشان می‌دهد می‌توانیم رقابت‌های ورزشی را به صورت ایمن بدون واکسن کرونا برگزار کنیم اما واکسن و پیشرفت در آزمایشات، برگزاری بازی‌ها را تسهیل می‌کند.

بازی‌های المپیک توکیو مردادماه سال آینده با حضور 11 هزار ورزشکار برگزار خواهد شد اما این روزها خبرهای زیادی از گوشه و کنار جهان مبنی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا به گوش می‌رسد و تعداد جانباختگان نیز افزایش یافته است.


باید دید به این بحران، ژاپن برای احیای اقتصاد خود، ورزشکاران سراسر جهان را قربانی می‌کند؟

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها