کد خبر: 435479
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۵:۳۴
| |

فدراسیون وزنه‌برداری ایران علاقه‌ای به مسابقات آنلاین ندارد

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات وزنه‌برداری، برخی از کشورها به این فکر افتاده‌اند که مسابقاتی به صورت آنلاین برگزار کنند. یعنی وزنه‌برداران در هر کجا که می‌توانند به صورت آنلاین وزنه بزنند و با یکدیگر رقابت کنند؛ هرچند فدراسیون وزنه برداری ایران علاقه ای به این نوع از مسابفه ندارد.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران علاقه‌ای به مسابقات آنلاین ندارد
کد خبر: 435479
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ۱۴:۰۵:۳۴

اعتمادآنلاین| در حالی که برخی از کشورها از برگزاری مسابقات آنلاین وزنه‌برداری استقبال کرده‌اند اما فدراسیون ایران به نظر می‌رسد تمایلی به استفاده از این ایده خلاقانه ندارد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات وزنه‌برداری، برخی از کشورها به این فکر افتاده‌اند که مسابقاتی به صورت آنلاین برگزار کنند. یعنی وزنه‌برداران در هر کجا که می‌توانند از باغچه خانه گرفته تا باشگاه به صورت آنلاین وزنه بزنند و به صورت مجازی باید یکدیگر رقابت کنند. البته رکوردها و نتایج مسابقات آنلاین رسمی نیست اما با توجه به این که حدود شش ماه است وزنه‌برداران در خانه هستند، این مسابقات مجازی ایده خوبی است تا تنوعی برای وزنه‌بردارن ایجاد شود.

فدراسیون پان آمریکن و فدراسیون ازبکستان مسابقات آنلاین را برگزار کردند که البته این مسابقات به صورت بین‌المللی بود و وزنه برداران سراسر جهان می‌توانستند در آن شرکت کنند. اکنون نیز فدراسیون استرالیا در نظر دارد یک دوره مسابقات آنلاین برگزار کند.

اما نکته مهم این است که از ایران کسی در این مسابقات آنلاین شرکت نکرد و خود فدراسیون هم به دنبال برگزاری این چنین مسابقاتی نیست. با وجود این که وزنه‌برداران ایران هم از یکنواختی تمرین در خانه خسته شده‌اند، فدراسیون حتی برای وزنه‌برداران خود هم یک مسابقه آنلاین در رده‌های سنی مختلف برگزار نمی‌کند تا تنوعی برای وزنه‌برداران دختر و پسر ایران شود.

در شرایط شیوع ویروس کرونا اپلیکیشن‌های زیادی هستند که کمک کرده‌اند تا بسیاری از جلسات و نشست‌ها به صورت مجازی برگزار شوند و قطعا این اپلیکیشن‌ها برای برگزاری یک مسابقه آنلاین هم می‌توانند به فدراسیون کمک کنند. اما مشخص نیست چرا فدراسیون در این مدت یکبار هم نخواسته برای ایجاد تنوع مسابقه داخلی را به صورت آنلاین برگزار کند.


تنها حرکتی که فدراسیون در این روزهای تعطیلی انجام داده به دنبال برگزاری لیگ است که حداقل تا یک ماه آینده خبری از آن نیست. البته در لیگ هم تعداد محدودی وزنه‌بردار و آن هم فقط مردان می‌توانند شرکت کنند.

تعطیلی طولانی مدت ورزش قطعا بیش از همه برای ورزشکاران روزهای خسته کننده‌ای را به همراه داشته است بنابراین بهتر است فدراسیون به‌جای ساکن بودن حداقل از ایده‌های خلاقانه چون برگزاری مسابقات آنلاین استفاده کند تا کمی انگیزه و شور و اشتیاق به وزنه‌برداران برگردد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها