کد خبر: 436852
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پرسپولیس و تجربه خشم و شادی، در لیگ قهرمانان آسیا

چند ساعت است که از پیروزی پرسپولیس برابر النصر گذشته. سرخ‌ها خود را دوباره در فینال می‌بینند و برای کسب جام قهرمانی نقشه می‌کشند. به غیر از ایرانی‌ها، برخی از شهروندان عربستانی هم از این پیروزی خوشحال‌اند و برای رقیب سنتی کری می‌خوانند؛ اما گویا مدیران النصر هنوز نمی‌خواهند شکست را بپذیرند.

پرسپولیس و تجربه خشم و شادی، در لیگ قهرمانان آسیا
کد خبر: 436852
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس شب گذشته با پیروزی برابر النصر عربستان برای دومین بار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد. اتفاقی خوب برای پرسپولیس و فوتبال ایران. اما فینال غرب آسیا حواشی زیادی داشت و همین حواشی باعث شد خوشحالی هواداران و بازیکنان از این پیروزی پرسپولیس بیشتر شود. در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به حواشی دیدار پرسپولیس و النصر، از سه ساعت قبل از آغاز این دیدار تا فردای پیروزی بزرگ.

پرسپولیس

محرومیت آل کثیر

عیسی آل کثیر ستاره این روزهای پرسپولیس است. او با گلزنی‌های پیاپی در لیگ قهرمانان آسیا امید اصلی گل‌محمدی و هواداران برای دیدار با النصر عربستان بود؛ اما درست سه ساعت مانده به آغاز این بازی بزرگ، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شادی گلش برابر پاختاکور، او را به مدت 6 ماه از حضور در میادین ورزشی محروم کرد. این تصمیم چنان عجیب بود که حتی صدای هواداران عربستانی را هم درآورد.

واکنش کاربران عربی به این محرومیت جالب بود. آنها تصمیم‌های AFC را زیر سوال بردند و از بی‌عدالتی آشکار علیه پرسپولیس و آل کثیر نوشتند.

یک کاربر به اسم ابو یزن الحربی نوشت: «بله این تصمیم به سود النصر است. از AFC می‌خواهیم که خوش‌خدمتی خود را کامل کند و قبل از برگزاری فینال و رویارویی با تیم شرق، جام را به النصر بدهد.»

کاربر دیگری به طعنه نوشت: «بهتر است AFC الهلال را به خاطر رعایت نکردن اصول بهداشتی از 2 فصل دیگر لیگ قهرمانان محروم کند.»

یکی دیگر نوشت: «از این فدراسیون فشل احتمال هر تصمیمی وجود دارد.»

کاربری با انتشار تصویری از شادی گل عیسی با پیراهن صنعت نفت آبادان نوشت: «عیسی همواره این شادی گل را داشته است، اما چرا باید قبل از بازی با النصر محروم شود؟ عجب کنفدراسیونی داریم. من طرفدار النصر هستم اما جامی را که با بی‌عدالتی به دست بیاید دوست ندارم. خدایا من بیشتر از خود عیسی تحت تاثیر قرار گرفتم. به خدا پرسپولیس مظلوم است. به خدا مظلوم است. فهمیدیم که AFC را چه کسانی اداره می‌کنند.

او چنین ادامه داد: «چرا باید این بازیکن را تنها چند ساعت قبل از بازی محروم کنید؟ حداقل اگر می‌خواستید او را محروم کنید بعد از این دیدار این کار را می‌کردید. ترسیدید که عیسی شما را به سلاخی بکشد و او را محروم کردید؟ چرا جام در حالی که هدف و نیت روشن است برگزار می‌شود؟ چرا در حالی که الهلال را مجبور به کنار گذاشتن می‌کنید جام را ادامه می‌دهید؟ چرا مهاجم پرسپولیس را محروم می‌کنید؟ آیا همچنان این یاوه‌سرایی‌ها ادامه دارد؟ فدراسیون شکست خورده.»

1

1

پیروزی بزرگ بدون آل کثیر

پرسپولیس بدون آل کثیر راهی ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه شد تا برای رسیدن به فینال بجنگد. اوضاع به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه خطای بشار رسن روی بازیکن النصر همه چیز را برای شاگردان یحیی خراب کرد؛ حمدالله مراکشی پنالتی را گل کرد و پرسپولیس از حریف عقب افتاد.

پرسپولیس اما حاضر نبود شکست را قبول کند. تلاش بازیکنان جواب داد و مهدی عبدی سانتر زیبای بشار را تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. بازی با همین نتیجه به وقت اضافه رفت و در همان زمان هم احسان پهلوان اخراج شد تا پرسپولیس 10نفره شود. اما پرسپولیس 10نفره بیشتر عادت به بردن دارد تا شکست؛ اتفاقی که در این دیدار هم رخ داد و شاگردان گل‌محمدی در ضربات پنالتی النصر را شکست دادند و راهی فینال شدند.

پرسپولیس

شادی در خیابان‌های ایران

پرسپولیس با این برد ایران را شاد کرد. در روزهایی که قیمت دلار به نزدیک 30 هزار تومان رسیده و تهیه مسکن و خودرو از یک نیاز اولیه به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل شده، بازیکنان سرخ‌های پایتخت برای لحظاتی شادی را به مردم ایران هدیه دادند. هواداران فوتبال ایران هر کجای ایران بودند به خیابان آمدند و لحظاتی فارغ از مشکلاتی که در کشور وجود دارد به شادی پرداختند. بی‌شک این روزها پرسپولیس تنها دلخوشی مردم است.

فردای پیروزی بزرگ

حالا چند ساعت است که از پیروزی پرسپولیس برابر النصر گذشته. سرخ‌ها خود را دوباره در فینال می‌بینند و برای کسب جام قهرمانی نقشه می‌کشند. به غیر از ایرانی‌ها، برخی از شهروندان عربستانی هم از این پیروزی خوشحال‌اند و برای رقیب سنتی کری می‌خوانند؛ اما گویا مدیران النصر هنوز نمی‌خواهند شکست را بپذیرند. روزنامه الریاضیه عربستان خبر داده که مدیران باشگاه النصر اعتراض و شکایت رسمی خود را به AFC ارائه داده‌اند. بهانه آنها هم این است که بعضی از بازیکنان پرسپولیس نمی‌توانستند این تیم را در لیگ قهرمانان همراهی کنند.

در نامه اعتراض‌آمیز باشگاه عربستانی آمده است: «چند بازیکن پرسپولیس قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا به تیم پیوستند این در حالی است که تیم مجوز کمیته حل اختلافات را به دست نیاورد و به همین خاطر نمی‌توانست از بازیکنان جدید خود استفاده کند.»

هرچند این ادعا از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران رد شده است، اما تیم عربستانی می‌کوشد از تنها برگ باقی‌مانده در دستش علیه فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس استفاده کند. در این میان برخی از اکانت‌های اینستاگرامی ایرانی که خودشان را هوادار استقلال معرفی می‌کنند دست به دست این باشگاه عربستانی داده‌اند و در صدد جمع‌آوری شواهدی علیه پرسپولیس برآمده‌اند. گرچه نمی‌توان با قاطعیت گفت این افراد جزو هواداران استقلال هستند.

1

شیطنت‌های داخلی و خارجی

مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره شکایت مدیران النصر از پرسپولیس گفته است: «شیطنت‌هایی است که ما آنها را رصد می‌کنیم. هم از داخل انجام می‌شود و هم از آن طرف، این آل‌کثیف ول‌کن نیست و می‌خواهد زهرش را به پرسپولیس بریزد. هجمه‌ای علیه پرسپولیس راه انداختند، اما خدا جای حق نشسته و پرسپولیس هم جواب محکمی به آنها داد. خدا با پرسپولیس بود و این تیم هم موفق شد. عده‌ای از داخل شانتاژ می‌کنند، اما نباید این جشن و خوشحالی را از بین ببریم.»

حالا باید منتظر ماند و دید AFC چه جوابی به شکایت النصر می‌دهد و چه اتفاقی برای فینالیست لیگ قهرمانان آسیا رخ می‌دهد. فینالیستی که تا آخرین لحظه جنگید و بدون تردید شایسته رسیدن به فینال آسیا بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها