کد خبر: 439129
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اولین روبات آتش‌نشان آمریکایی در لس‌آنجلس به کار گرفته شد

روبات آتش‌نشان پیشتر نیز در دنیا ساخته شده بود، اما آمریکا برای نخستین بار به طور رسمی این نوع روبات را وارد سیستم آتش‌نشانی کشور کرد؛ این روبات آتش‌نشان روز سه‌شنبه طی عملیاتی کار خود را آغاز کرده است.

اولین روبات آتش‌نشان آمریکایی در لس‌آنجلس به کار گرفته شد
کد خبر: 439129
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - بعضی از روبات‌ها بسیار جالب و بامزه هستند و با کارهایی که می‌کنند می‌توانند لبخند را بر لب‌های ما بنشانند؛ اما برخی دیگر وظایف بسیار جدی و حیاتی دارند و در شرایط بحرانی و برای کمک‌رسانی از آنها استفاده می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، روبات‌های آتش‌نشان در آمریکا به کار گرفته شده‌اند. روبات Thermite RS3 که ساخت شرکت تکسترون در کانزاس است اولین ماشین آتش‌‌نشانی خواهد بود که در این هفته به ‌طور رسمی در نیروهای آتش‌نشانی آمریکا به خدمت گرفته می‌شود.

RS3 که اداره آتش‌نشانی شهر لس‌آنجلس آن را به کار گرفته تقریباً اندازه یک خودرو کوچک است. دوربین‌هایی که روی این روبات نصب شده تصاویر را به صورت زنده به اپراتور از راه دور خود می‌فرستد. این ماشین می‌تواند 2 هزار و 500 گالن آب را در هر دقیقه به سمت آتش بپاشد. همچنین RS3 با اهرمی که جلویش قرار گرفته می‌تواند اشیا را از سر راه کنار بزند یا آنها را به جای دیگری منتقل کند و در همین حال آتش‌سوزی را نیز کنترل کند.

ربات آتش نشان

این روبات آتش‌نشان یک یدک‌کش نیز در قسمت بالای ماشین دارد و می‌تواند با سرعت حداکثر هشت مایل در ساعت حرکت کند. روبات RS3 پس از طی آزمایش‌های مختلفی که در ابتدای این سال بر آن انجام شده توانسته جواز استفاده در آتش‌‌نشانی‌های واقعی را کسب کند.

این روبات در حال حاضر در مرکز آتش‌نشانی لس‌آنجلس به کار گرفته شده و روز سه‌شنبه برای پاک‌سازی خاکسترهای حاصل از آتش در یک عملیات آتش‌سوزی به خوبی عمل کرده است. سازمان آتش‌نشانی آمریکا در مقاله‌ای با اعلام به‌خدمت‌گیری این روبات گفته است: «همچنان چالش‌های جدیدی پیش روی سازمان آتش‌نشانی وجود دارد. اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس متعهد شده که از این فناوری برای تقویت عملیات اطفای حریق استفاده کند و درعین‌ حال خطرات موجود برای آتش‌نشان‌ها را نیز کاهش می‌دهد.»

ربات آتش نشان

همچنین این سازمان اعلام کرد که روبات RS3 برای خاموش کردن انواع حریق مناسب نیست؛ اما به انجام عملیات ایمن در آتش‌سوزی‌های کوچک خانه یا مراکز تجاری بزرگ، اطفای حریق سازه‌های چوبی در حال ساخت، نجات حیوانات، آتش‌سوزی تانکرهای سوخت و غیره کمک می‌کند.

این روبات اطفای حریق در گروه ویژه عملیات نجات و جست‌وجو در ایستگاه آتش‌نشانی 3 در مرکز شهر لس‌آنجلس مستقر خواهد شد. RS3 اولین روباتی نیست که در گروه‌های آتش‌نشانی فعالیت می‌کند و به کارهای چالش‌برانگیز دست می‌زند. پیش از این نیز چند روبات به منظور استفاده در مراکز آتش‌نشانی به کار گرفته شده که عملکرد خوبی نیز از خود نشان داده‌اند. شرکت استونیایی میلرم روباتیکز (Milrem Robotics) نیز در اوایل سال جاری روباتی طراحی کرد که می‌تواند در عملیات آتش‌سوزی کارهایی مانند روبات RS3 انجام دهد.

روبات کلوسوس (Colossus) هم که شرکتی فرانسوی به نام شارک روباتیکز (Shark Robotics) آن را ساخته است همین کارایی‌ها را دارد. این روبات که یک دستگاه آبپاش از راه دور و دوربین چندمنظوره با کیفیت بالا دارد، توانست پس از استقرار در محل آتش‌سوزی گسترده‌ای که در کلیسای جامع نوتردام پاریس رخ داد به اطفای حریق بپردازد و در سال 2019 تیتر اول خبرهای روز دنیا شد. استفاده از روبات در عملیات مهم و حیاتی بسیار کارآمد بوده و نتایج مثبتی به بار آورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها