کد خبر: 439607
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۱:۰۲:۲۵
| |

لایحه اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

لایحه اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی اصلاح شد
کد خبر: 439607
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ ۱۱:۰۲:۲۵

اعتمادآنلاین| نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی لایحه الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

در این ماده که نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان آن را حذف کردند آمده بود: هیأت‌ها و کمیسیون‌های حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات از قبیل شوراهای حل اختلاف موضوع مصوبه مورخ 18 تیرماه 1387 کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سوم اسفندماه 1366 هیأت حل اختلاف ثبتی موضوع مواد (147) و (148) قانون ثبت اسناد و املاک و کمیسیونهای مواد (55)، (77)، (100) و (101) شهرداری‌ها، که در قوانین مختلف پیش‌بینی گردیده‌اند از مصادیق «مرجع دیگر» بوده و صلاحیت رسیدگی نخستین در دعاوی را طبق مقررات مربوط دارا می‌باشند. آئین‌نامه اجرائی این قانون بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

«سید کاظم دلخوش اباتری» سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در توضیح این طرح گفت: این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در جلسه روز هشتم مهرماه 99 کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان بحث و بررسی شد و به دلیل عدم امکان رفع ایراد شورای نگهبان، به استناد تبصره 3 ماده 199 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ماده واحده حذف شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها