کد خبر: 440153
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

نخست وزیر ژاپن وارد اندونزی شد

نخست وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) وارد اندونزی شد و به دنبال تاکید مجدد بر روابط دوجانبه است.

نخست وزیر ژاپن وارد اندونزی شد
کد خبر: 440153
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن در میانه سفر چهار روزه خود به دو کشور جنوب شرق آسیا، پس از ویتنام وارد اندونزی شده و گفت: پیگیری دیدگاه همکاری اقتصادی و امنیتی آزاد و باز منطقه هند-پاسیفیک به منظور مقابله با رشد قدرت چین و اقداماتش در مناطق مورد مناقشه با سایر دولت‌های منطقه در دریای چین جنوبی از اهمیت کلیدی برخوردار است.

ژاپن در حال ترغیب اعضای آ.سه.آن به سمت همکاری در راستای یک دیدگاه هند - پاسیفیک آزاد و باز است. توکیو می‌خواهد این دیدگاه را منتقل کند که احترامش به سیستم بین‌المللی مبتنی بر قوانین ژاپن را به شریکی بهتر برای کشورهای منطقه تبدیل می‌کند بر خلاف چین که این قوانین را به رسمیت نمی‌شناسد.

سوگا همچنین قرار است درباره اقدامات مقابله با کرونا و حمایت احتمالی ژاپن از اقتصاد پاندمی‌زده اندونزی با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند. توکیو امیدوار است که روابط دفاعی‌اش با اندونزی را تعمیق و تقویت کند و به دنبال توافق تجهیز دفاعی و انتقال فناوری با این کشور است.

سوگا در سفر روز دوشنبه خود به ویتنام چنین توافقی را با این کشور به امضا رساند و توافق‌های تجهیزات دفاعی با چند کشور از جمله انگلیس، آمریکا، فیلیپین، مالزی را نیز دارد و در حال گفت‌وگو با تایلند نیز است.

نخست وزیر ژاپن قرار است با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی نیز دیدار کند و روز چهارشنبه، با افراد مرتبط با کمپانی‌های ژاپنی دیدار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها