کد خبر: 440565
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۲:۰۷
| |

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی:

هلال احمر یکی از ارکان مدافع سلامت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هلال احمر به عنوان یکی از ارکان مدافع سلامت، همیشه باید آماده خدمت رسانی باشد.

هلال احمر یکی از ارکان مدافع سلامت است
کد خبر: 440565
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ۱۵:۵۲:۰۷

اعتمادآنلاین| آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه یکم آبانماه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: مردم ایران در زلزله‌ سال 96 کرمانشاه و سیلاب سال گذشته با کمک‌های فراوان به آسیب دیدگان در این حوادث، ارزش‌های والای انسانی را به منصه ظهور گذاشتند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که سلامت نسبی جامعه را تضمین می‌کند سلامت روحی و جسمی است، افزود: تضمین این سلامت به شکلی ویژه وظیفه جمعیت هلال احمر در کشور است.

هلال احمر به عنوان یکی از ارکان مدافع سلامت در تمامی حوادث غیر مترقبه حضور داشته و مردم نیز پشتیبانی لازم از این اقدام شایسته را داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند حوادث غیر مترقبه می‌طلبد که جمعیت هلال احمر در تمامی مواقع از آمادگی لازم برای خدمت رسانی برخوردار باشد تا در صورت بروز حادثه شاهد کمترین خسارت جانی و مالی به مردم و کشور باشیم.

دری نجف آبادی جمعیت هلال احمر را یک نهاد مقدس مردمی دانست و گفت: این نهاد مقدس با داشتن آمادگی لازم می تواند علاوه ‌بر امدادرسانی در حوادث داخلی، در مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز عملکرد موثری داشته باشد.

هلال احمر صندوق ذخیره نجات جان انسان هاست

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه انجام اقدامات و فعالیت ها باید بدون نگاه به پست و مقام باشد، اظهار کرد: فعالیت های فاقد نگاه جناحی هلال احمر عامل موفقیت این سازمان شده و به همین سبب مردم نیز اعتماد بالایی به این سازمان دارند.

وی افزود: متاسفانه کشور ما با حوادث ناگواری از جمله زلزله مواجه است که می‌طلبد در مرحله نخست، آموزش های امدادگری دنبال شود. باید راهکارهای درست و برنامه‌ریزی شده را در مسیر خدمت بهتر و اثربخش‌تر و چابک سازی در اختیار این جمعیت قرار دهیم، این اقدامات می‌تواند در جهت ارائه خدمت بهتر و موثرتر به مردم اثرگذار و کارساز باشد.

محمدحسن آصفری ادامه داد: تمامی دستگاه ها و مسئولین مربوطه باید هلال احمر را در خصوص تجهیز و توسعه در تمامی حوزه ها بویژه امکانات جهت امدادگری به موقع حمایت کنند. جمعیت هلال احمر، صندوق ذخیره و پس انداز برای نجات جان انسان هاست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس نیز آمادگی کامل درخصوص بررسی لوایح دولت در این رابطه را دارد تا بتوان روز به روز شاهد جمعیتی پویا و موفق در کشور باشیم.

آصفری تاکید کرد: مجلس باید در راستای پویایی و کارسازتر شدن و موفقیت روزافزون این جمعیت در کشور تلاش کند که البته در حال حاضر این آمادگی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها