کد خبر: 441429
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فناوری در فرانسه به کمک مبارزه با خشونت خانوادگی می‌آید

دولت فرانسه در راستای مبارزه با همسرآزاری و با هدف ممانعت از دسترسی زوج‌های خشمگین به همسران‌شان، استفاده از یک فناوری جدید را آغاز کرده است.

فناوری در فرانسه به کمک مبارزه با خشونت خانوادگی می‌آید
کد خبر: 441429
|
۱۳۹۹/۰۸/۰۸ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت فرانسه در راستای مبارزه با همسرآزاری و با هدف ممانعت از دسترسی زوج‌های خشمگین به همسران‌شان، استفاده از یک فناوری جدید را آغاز کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه العربی الجدید در گزارشی خبر داد با توجه به اینکه طی سال میلادی گذشته 146 زن به دست همسران خود در چارچوب خشونت‌های صورت گرفته علیه شریک زندگی از پای در آمدند، مشخص شده قوانین حمایت از زنان هر چقدر هم شدید و قاطع باشند باز نمی‌توانند از دسترسی فرد انتقامجو به قربانی‌اش جلوگیری کنند.

در چارچوب این نتیجه‌گیری از سال گذشته، به تدریج در فرانسه و قبل آن در اسپانیا، استفاده از راهکاری به نام «پابند ممانعت از نزدیک شدن» آغاز شده است.

بر اساس این طرح برای تمامی مردانی که دادگاه حکم عدم نزدیک شدن به شریک سابق‌شان صادر کرده پابندی الکترونیکی به پایشان متصل می‌شود و یک دستگاه هشداردهنده نیز در اختیار همسر آنها قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی هر گاه فرد مذکور از فاصله مجاز نزدیک‌تر شود این دستگاه شروع به هشدار کرده و پلیس را از این امر مطلع می‌کند.

استفاده از این پابند در حال حاضر در پنج ایالت فرانسه به صورت پایلوت صورت می‌پذیرد و قرار است تا پایان سال جاری در تمامی خاک فرانسه الزامی شود.

به گفته صاحبان این ایده، با اتصال این دستگاه کانون نگرانی از زن به شوهر منتقل می‌شود، زیرا معمولاً اکثر زنان از اینکه در حین تردد در اماکن عمومی مورد حمله خشونت‌بار همسران سابق خود قرار بگیرند، ابراز نگرانی می‌کردند.

علاوه بر آن، پابند مذکور مجهز به دستگاه جی‌پی‌اس است که لحظه به لحظه محل حضور فرد را به مسئولان امنیتی گزارش می‌کند.

آزمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این دستگاه در 98 درصد از خاک فرانسه فعال و قابل ردیابی است و در صورتی که ارتباط آن قطع شود به معنای قصد فرد برای فرار خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها