کد خبر: 443402
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۱۴:۴۰:۱۷
| |

خرید و فروش در بازار لوازم خانگی به صفر رسیده است/ بازار لوازم خانگی منتظر ریزش قیمت است

نوسانات قیمت، ماه‌هاست که مهمان بازارهای مختلف نظیر سکه و طلا، ارز، خودرو و ... شده، مهمانی که هزینه‌های گزافی را به بازار و مصرف‌کننده نهایی به عنوان میزبان، تحمیل کرده است اما از روز گذشته فعالان بازار لوزام خانگی از احتمال تغییر در شرایط سخن می‌گویند و معتقدند با توجه به کاهش قیمت در تمامی بازارها در اثر ریزش قیمت دلار، قیمت لوزام خانگی نیز مترصد کاهش است.

خرید و فروش در بازار لوازم خانگی به صفر رسیده است/ بازار لوازم خانگی منتظر ریزش قیمت است
کد خبر: 443402
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ۱۴:۴۰:۱۷

اعتمادآنلاین| یکی از بازارهایی که در ماه‌های گذشته با رکود فراوان مواجه بوده، بازار لوازم خانگی است؛ به طوری که تا خانواده‌ها مجبور نباشند نسبت به خرید وسایل و لوازم خانگی جدید اقدام نمی‌کنند.

شیوع کرونا و گرانی کالاها شرایطی را به وجود آورده تا علاوه بر خانواده‌ها، زوج‌های جوان به ناچار برای تهیه لوازم خانگی به ویژگی قیمت پیش از کیفیت و گارانتی، توجه کنند.

هرچند شیوع روز افزون کرونا، برگزاری جشن‌های عروسی را کاهش داده اما بسیاری از زوج‌های جوان ترجیح داده‌اند زندگی مشترک را بدون برگزاری جشن آغاز کنند و به همین دلیل با خرید جهیزیه و لوازم خانگی به زیر یک سقف می‌روند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در تابستان 99 زوج‌های جوان می‌توانستند با حداقل 20میلیون تومان لوازم خانگی بسیار ضروری و اولیه و با 96میلیون تومان جهیزیه متوسط را خریداری کنند اما پاییز شرایط دیگری را برای این عده رقم زده و با توجه به قیمت فعلی لوازم و کالاهای خانگی باید گفت تهیه جهیزیه حداقل 50میلیون تومان خرج روی دست خانواده‌ها باقی می‌گذارد و برای خرید یک جهیزیه متوسط به حدود 130 تا 150 میلیون تومان بدون احتساب کالاها و لوازم غیرضروری نیاز است که به حتم بسیاری از خانواده‌ها قادر به تامین چنین هزینه ای نیستند.

قیمت لوازم ضروری جهیزیه در بازار

ارزان‌ترین یخچال بازار مدل فریزر بالا اکنون از 6میلیون تومان آغاز تا 19میلیون و 200هزار تومان قیمت دارد؛ همچنین یخچال فریزر مدل فریزر پایین نیز از 9میلیون و 300هزار تومان شروع و به 23میلیون و 500هزار تومان ختم می شود.

حداقل قیمت تلویزیون 32 اینچ نیز 5میلیون 900 است و تا بیش از 100میلیون تومان هم می رسد.قیمت ماشین لباسشوئی نیز حداقل از 9میلیون و 700هزار تومان شروع و تا حدود 30میلیون تومان می رسد.

اجاق گاز مبله هم حداقل از 5میلیون تومان شروع می شود به شرط آنکه در بازار پیدا شود. قیمت این کالا تا 14 میلیون تومان متغیر است.قیمت اجاق گاز رومیزی هم از یک میلیون و 900هزار تومان آغاز می شود و تا بیش از 12میلیون تومان می رسد.

برای خرید اتو نیز حداقل باید 647هزار تومان و حداکثر 2میلیون و 650 هزار تومان هزینه کرد.جاروبرقی نیز از حداقل یک میلیون و 350هزار تومان و حداکثر 9میلیون و 200هزار تومان به فروش می رسد.

مبلمان حداقل 8میلیون تومان، کالای خواب حداقل 4 میلیون تومان، ظروف آشپزخانه حداقل 2میلیون و 500هزار تومان، دو تخته فرش از 5 تا بیش از 10میلیون تومان، سایر کالاهای مورد نیاز حداقل 3میلیون تومان.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از خانواده ناتوان از خرید جهیزیه و تهیه خانه برای دختران و پسران جوان شده و نمی‌دانند چه کنند؟‌

هرچند کرونا سبب شده تا مراسم عروسی زوج‌های جوان برگزار نشود، اما سنت خرید جهیزیه همچنان پابرجا مانده است و به جرأت می توان گفت وام ازدواج تنها می تواند هزینه خرید جهیزیه و کالاهای ایرانی را پوشش دهد و به حتم جوانان برای تهیه مسکن و رهن خانه که در ماه‌های گذشته جهش چشمگیری داشته با مصائب فراوانی مواجه می‌شوند.

بازار در حال چرخش است

فعالان بازار لوازم خانگی اما از توقف معاملات از روز چهارشنبه می گویند و در پاسخ به سئوالات متعدد خبرنگار خبرانلاین درباره پیش‌بینی بازارها می گویند: با کاهش قیمت دلار و سیگنال های مثبتی که به بازار ارز رسیده است، بی‌تردید قیمت لوازم خانگی نیز به تدریج کاهش می‌یابد و همین اتفاق می تواند کاهش هزینه خرید جهیزیه رادر پی داشته باشد .

فعالان این بازار می گویند امسال خبری از کسانی که برای تبدیل به احسن لوازم خانگی غالبا دست به خرید می زنند نبود و تنها کسانی که زندگی تشکیل می دهند یا کسانی که واقعا به وسیله ای به واسطه خرابی نیاز دارند، در بازار حضور داشتند .

گزارش های رسیده حاکی از ان است که تقاضا برای قطعات لوازم خانگی و تعیر در سال جاری به واسطه رشد قیمت ها افزایش چشمگیری یافته است . بازار لوازم خانگی در دو سال اخیر با افزایش قابل توجه قیمت روبرو شد و همین امر به رکود این بازار دامن زد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها