کد خبر: 443515
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۹:۵۰:۰۸
| |

امین طاهری، کشتی‌گیری که شگفتی‌ساز شد

امین طاهری، ملی پوش کشتی ایران گفت: من فرصتی نداشتم خودم را نشان بدهم. این اولین فرصتی بود که به من داده شد تا بتوانم خودم را ثابت کنم. به هر حال اتفاقات روز پنجشنبه باعث شد به من و امثال من توجه بیشتری شود و فرصت‌های بیشتری داده شود تا بتوانیم خودمان را ثابت کنیم.

امین طاهری، کشتی‌گیری که شگفتی‌ساز شد
کد خبر: 443515
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۹:۵۰:۰۸

اعتمادآنلاین| مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روز پنجشنبه برگزار شد. برگزاری این رقابت‌ها در شرایطی صورت گرفت که پیش از این قرار بود به دلیل نبود وقت و بیماری کرونا مربیان با صلاحدید خودشان نفرات را به جهانی صربستان ببرند اما فشار رسانه‌ها و اهالی کشتی علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون را مجاب کرد که انتخابی برگزار شود. به همین منظور برخی نفرات جدید به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی اضافه شدند تا مسابقات انتخابی صورت بگیرد. در همین مسابقات بود که بر خلاف تصورات چند چهره جدید توانستند بر مدعیان از پیش تعیین شده غلبه کنند و به دوبنده تیم ملی برسند. یکی از این کشتی‌گیران امین طاهری بود که با وجود دو چهره مطرح یعنی پرویز هادی و امیرحسین زارع اول شد و فرصت ملی‌پوش شدن را پیدا کرد. این کشتی‌گیر 25 ساله که سابقه دو برنز امیدهای جهان و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد، توانست با نمایشی جذاب همه معادلات وزن 125 کیلوگرم کشتی را به هم بزند و چهره اول رقابت‌های انتخابی لقب بگیرد. تصویر ماندگاری که طاهری در انتخابی تیم ملی از خودش به جا گذاشت، فریادهایش بعد از پیروزی خطاب به علیرضا رضایی بود که می‌گفت:«سلطان تویی! فقط خودت!»

شما توانستید به دوبنده تیم ملی برسید. از مسابقات انتخابی برایمان بگویید.

خدا را شکر با کشتی‌هایی که روز پنجشنبه گرفتم، توانستم اول شوم و به تیم ملی برسم. اول جا دارد تشکر کنم از فدراسیون و کادر فنی که این فرصت را در اختیار من قرار دادند و توانستم خودم را نشان بدهم و ثابت کنم. دوم هم از علیرضا رضایی تشکر می‌کنم که واقعا در این سال‌ها برای من زحمت کشید و نقش بسزایی در موفقیت‌هایم داشت.

اول قرار بود مسابقات انتخابی برگزار نشود و با فشار رسانه‌ها و اهالی کشتی این اتفاق افتاد و همین باعث شد شما فرصت چندانی برای آماده شدن نداشته باشید.

بله همان طور که می‌دانید یک هفته قبل از اینکه مسابقات شروع شود به من گفتند مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود. من هم به آن شکل بعد از لیگ تمرین درست و حسابی نداشتم. ولی به هر حال در فرصت کم توانستم خودم را جمع و جور کنم و در این هفت، هشت روز باقی‌مانده با آقای رضایی تمرین کردیم تا به بهترین شکل ممکن خودم را به مسابقات برسانم.

خیلی از رسانه‌ها از برد شما مقابل آقای هادی با لفظ شگفتی یاد کردند. آیا به نظر خودتان هم این یک اتفاق غیرمنتظره بود؟

من برای پیروزی در این مسابقه برنامه‌ریزی داشتم. در مسابقات جام تختی سال گذشته تا ثانیه‌های آخر از آقای هادی جلو بودم ولی نتوانستم برنده شوم. روز پنجشنبه با اعتماد به نفس کامل روی تشک رفتم. من این را در خودم می‌دیدم که بتوانم آقای هادی را شکست دهم. آقای هادی هم از قهرمانان بزرگ نه تنها ایران که دنیاست که مدال جهانی دارد. کشتی گرفتن با ایشان واقعا کار ساده‌ای نیست.

با این حال فکر می‌کنم بزرگ‌ترین برد شما مقابل آقای زارع بود.

در کشتی مقابل آقای زارع هم خدا را شکر پیروز شدم. گرچه در کشتی دوم با ایشان اشتباهاتی داشتم. در مبارزه اول با آقای زارع به مراتب بهتر کار کردم. چون نمی‌دانستم انتخابی مجدد هم هست با تمام توان در کشتی اول ظاهر شدم ولی بعدش به من اطلاع دادند که دوباره کشتی باید گرفته شود. من هم از حرف کادر فنی و مربیان که گفتند دوباره کشتی بگیر اطاعت کردم. ولی در کشتی اول به مراتب بهتر بودم.

اگر بخواهم رک بگویم کسی فکر نمی‌کرد شما به دوبنده تیم ملی برسید. پشت این موفقیتی که برخلاف همه پیش‌بینی‌ها رقم خورد چه چیزی وجود دارد؟

من توی این دو سال خیلی زحمت کشیدم. در سال گذشته در مسابقات کشوری توانستم اول شوم. در جام تختی هم توانستم نایب قهرمان شوم. با این حال نگاه‌ها بیشتر روی آقای زارع و آقای هادی بود. این دو تا قهرمان توانستند قهرمان‌های بزرگ دنیا را شکست بدهند و به هر حال تمرکز بیشتر روی این دو عزیز بود. واقعیت این است که من فرصتی نداشتم خودم را نشان بدهم. این اولین فرصتی بود که به من داده شد تا بتوانم خودم را ثابت کنم. به هر حال اتفاقات روز پنجشنبه باعث شد به من و امثال من توجه بیشتری شود و فرصت‌های بیشتری داده شود تا بتوانیم خودمان را ثابت کنیم.

فکر می‌کنید بتوانید این روند خوب را در مسابقات جهانی بزرگسالان هم ادامه دهید و دست پر برگردید؟

من تمام تلاشم را می‌کنم که این اتفاق بیفتد. به گفته خودم نه که به گفته مربیان و بزرگ‌ترها و کسانی که تجربه بیشتری دارند، می‌توانم موفق باشم. آنها همیشه به من گوشزد می‌کنند که این توانایی را دارم که مدال جهانی و المپیک را بگیرم. امیدوارم با کمک کادر فنی و مربیان به ایده‌آل‌ترین شرایط برسم.

تکلیف مسابقات جهانی صربستان چه شد؟

هنوز معلوم نیست. قرار است 5 یا 6 روز دیگر اتحادیه جهانی تصمیم نهایی را بگیرد و ما هم منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها