کد خبر: 443673
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۸:۰۴:۰۳
| |

گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال را بیشتر بشناسید

ولادیمیر آلکنو روسی، گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال است و به زودی راهی تهران خواهد شد تا هدایت تیم ملی را عهده‌دار شود.

گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال را بیشتر بشناسید
کد خبر: 443673
|
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۸:۰۴:۰۳

اعتمادآنلاین| قرار است "ولادیمیر آلکنو" روسی هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده بگیرد.

"ولادیمیر آلکنو" روسی، گزینه اصلی هدایت تیم ملی والیبال است و به زودی راهی تهران خواهد شد تا هدایت تیم ملی را عهده‌دار شود. البته "کاستلانی آرژانتینی" نیز رقیب او برای حضور در تیم ملی والیبال است، اما مدیران ورزش و والیبال کشور آلکنو را سرمربی تیم ملی می‌دانند.

آلکنو متولد 1966 بوده و سابقه بازی در سری B ایتالیا و لیگ فرانسه را دارد. او مدتی عضو باشگاه "مینسک" بوده و با این تیم قهرمان روسیه شده است.

آلکنو در تیم‌های "تورز" فرانسه، "دینامو" و "زنیت‌کازان" روسیه مربیگری کرده و مدتی هم سرمربی تیم ملی والیبال روسیه بوده است. یک قهرمانی المپیک، یک قهرمانی جام جهانی، یک قهرمانی لیگ جهانی، یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا، پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی باشگاه‌های جهان، 10 قهرمانی لیگ روسیه و... از جمله افتخارات این مربی سرشناس است.

اوج پیشرفت آلکنو، کسب طلا مقابل برزیل بود. او درحالی که تیمش 2 - صفر عقب بود، با ورود "موزرسکی" در قطر شکست را به پیروزی تبدیل کرد. این مربی بسیار سخت گیر است و رزومه خوبی دارد.

مربی روسی برنامه 4 ماهه آماده سازی تیم ملی را نیز به فدراسیون ارائه داده است که گفته می‌شود در این برنامه اسامی بازیکنانی که قرار است به تیم ملی دعوت شوند نیز اعلام شده است.

پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی و علی رمضانی

پشت‌خط زن‌ها: امیر غفور، پوریا یلی، شهرام محمودی، بردیا سعادت

دریافت‌کننده‌ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، سلیم چپرلی، محمدجواد معنوی‌نژاد و مجتبی میرزاجانپور

سرعتی‌زن‌ها: سید محمد موسوی، رضا عابدینی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، امیرحسین توخته، مهران فیض‌امام‌دوست، علی شفیعی

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا موذن، امین رضوی

هرچند فهرستی که آلکنو به فدراسیون اعلام کرده هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد مربی روسی به همان ترکیب اصلی تیم ملی بسنده کند؛ چراکه او قرار است از فروردین ماه در ایران حاضر شود و فرصتی برای رصد مسابقات لیگ برتر ندارد.

در این بین نام بازیکنان جوانی مانند صابر کاظمی و میثم صالحی دیده نمی‌شود که در لیگ برتر خوش درخشیده‌اند و به جای آن‌ها نام شهرام محمودی است که در ماه‌های اخیر به دلیل مصدومیت تمرین نکرده است.

در هر صورت آلکنو گزینه اصلی است و به احتمال خیلی زیاد هدایت تیم ملی را عهده‌دار خواهد شد، اما اگر این اتفاق به هر دلیلی رخ نداد، "کاستلانی" گزینه دیگر است.

ین مربی 59 ساله آرژانتینی که 27 سال سابقه مربیگری دارد، در تیم ملی آرژانتین، لهستان و فنلاند سرمربی بوده است و با باشگاه‌هایی، چون "اولیشتن" و چند تیم دیگر نیز همکاری کرده است.

وی در تیم‌های "پروجا" ایتالیا، "اسکرابلچاتوف"، "زاکسا" و "ایندکپول" لهستان و "تائوباته" برزیل به عنوان سرمربی فعالیت کرده است و سابقه حضور در تیم‌های ملی لهستان، آرژانتین و فنلاند را هم در کارنامه دارد. یک قهرمانی جام ملت‌های اروپا، یک قهرمانی پان آمریکن، یک قهرمانی چلنج کاپ اروپا، یک قهرمانی لیگ برزیل، 3 قهرمانی لیگ لهستان، یک قهرمانی لیگ آرژانتین، یک قهرمانی جام واگنر و ... موفقیت‌هایی بوده که "کاستلانی" به دست آورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها