کد خبر: 445256
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

علیرضا صدرا، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فیرحی کوشش کرد فقه سیاسی را بر بنیادهای نوین بازیابی کند / فیرحی تلاش‌های زیادی برای برقراری تعامل بین علم و عمل سیاسی انجام داد

علیرضا صدرا گفت‌: تلاش داشت فقه سیاسی را بر بنیادهای نوین بازیابی کند که این مساله را به صورت روش‌مند و علمی دنبال و از این طریق نگرش و گرایش فکری جامعه را غنی می‌کرد. امیدوارم با مرگ فیرحی پرچمی که بلند شده است، بر زمین نیفتد.

فیرحی کوشش کرد فقه سیاسی را بر بنیادهای نوین بازیابی کند / فیرحی تلاش‌های زیادی برای برقراری تعامل بین علم و عمل سیاسی انجام داد
کد خبر: 445256
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با آن که چند روز از درگذشت داود فیرحی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، بر اثر ابتلا به کرونا می‌گذرد، اما همچنان درباره اهمیت او در فضای علمی و به طور خاص علم سیاست در ایران نکات مختلفی مطرح می‌شود. فیرحی بی‌شک یکی از مهم‌ترین چهره‌ها در عرصه علم سیاست در ایران پس از انقلاب بود و به دلیل پروژه فکری‌اش تا مدت‌ها خلاء او به چشم خواهد آمد.

علیرضا صدرا، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در‌باره درگذشت داود فیرحی اظهار داشت: دکتر فیرحی انسانی نواندیش بود که در موقعیت شکوفایی قرار داشت. متاسفانه پاییز برگ‌ریزان، این چهره شاخص، عالم و مفید را از ما گرفت تا هم حوزه و هم دانشگاه دچار خسارتی عظیم شوند. واقعا حیف بود که دکتر فیرحی به این زودی چشم از جهان ببندد و طالبان علم و دانش از بهره بردن از داشته‌هایش محروم شوند.

علیرضا صدرا

این استاد دانشگاه در ادامه درباره نقش فیرحی در پیاده‌سازی علم سیاست در فرایند سیاست‌ورزی گفت: ما هم با علم سیاست مواجه‌ایم و هم با عمل سیاست که آقای فیرحی در کنار اینکه با علم سیاست‌ آشنایی کاملی داشت، عمل سیاست را هم به عنوان دغدغه‌ای جدی مورد توجه قرار می‌داد. لذا تلاش‌هایی داشت تا بین نواندیشی علمی و عمل سیاسی با نوسازی و بهینه‌سازی کشور رابطه لازم را برقرار کند که در این مقوله در ردیف پیشتازان قرار می‌گیرد. آن هم در شرایطی که نسبتا در دوران جوانی بود.

او تصریح کرد: ایشان همچنین تلاش داشت فقه سیاسی را بر بنیادهای نوین بازیابی کند که این مساله را به صورت روش‌مند و علمی دنبال و از این طریق نگرش و گرایش فکری جامعه را غنی می‌کرد. امیدوارم با مرگ فیرحی پرچمی که بلند شده است، بر زمین نیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها