کد خبر: 446565
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۹:۴۷
| |

برگزاری آنلاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب ایجاد گفتمان مقاومت در عموم مردم می‌شود

یک مستندساز گفت: برگزاری آن‌لاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب افزایش مخاطبان جشنواره و به تبع آن، ایجاد و گسترش گفتمان مقاومت در عموم مردم جامعه خواهد شد.

برگزاری آنلاین جشنواره فیلم مقاومت، سبب ایجاد گفتمان مقاومت در عموم مردم می‌شود
کد خبر: 446565
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۲:۴۹:۴۷

اعتمادآنلاین| رهبر قنبری؛ کارگردان و مستندساز با بیان اینکه جهان به سمت آن‌لاین شدن حرکت می‌‎کند، گفت: برگزاری جشنواره به صورت آن‌لاین اتفاقی است که باید سال‌ها پیش تجربه می‌شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی افزود: برگزاری آن‌لاین جشنواره‌های فرهنگی سبب تسریع و سهولت بیشتر می‌شود و می‌توان انرژی ذخیره شده در برگزاری آن‌لاین را صرف برگزاری گسترده‌تر و باکیفیت‌تر کرد.

قنبری ادامه داد: امروزه گسترش فضای اینترنتی و ظهور و بروز شبکه‌های ارتباط جمعی و پلتفرم‌های مختلف، مهمترین شئونات زندگی بشر مانند آموزش را تحت‌تأثیر قرار داده است.

برگزاری کلاس‌های آن‌لاین و یا کارگاه‌ها و کارگروه‌های مختلف با بالاترین کیفیت، بیانگر این است که جشنواره‌های فرهنگی و به معنی عام‌تر رخدادهای فرهنگی، ناگزیر از حرکت به سمت آن‌لاین برگزار شدن هستند.

عضو هیئت‌داوران بخش «فیلم کوتاه داستانی» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: صرفه‌جویی در هزینه‌های برگزاری و اکران و همچنین گستردش دامنه مخاطبان، از مزیت‌هایی استفاده از پلتفرم‌های شناسنامه‌دار و معتبر در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی مانند شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است.

قنبری تأکید کرد: در این شیوه برگزاری و اکران آثار منتخب راه‌‍یافته، نه‌تنها سینماگران و مخاطب خاص، بلکه خانواده‌ها نیز به عنوان مخاطب جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آثار را در کنار یکدیگر می‌بینند و این کمک شایانی به ایجاد گفتمان مقاومت در جامعه است.

این سینماگر با اشاره به نقش برگزاری آن‌لاین در کاهش حاشیه‌ها برگزاری، خاطرنشان کرد: برگزاری آن‌لاین تا حد بسیار زیادی حاشیه‌های برگزاری جشنواره‌ها را کاهش می‌دهد و همین موضوع سبب می‌شود که مسئولان برگزاری، تمرکز بیشتری روی محورها و رسالت‌هیا ذاتی جشنواره داشته باشند و بتوانند حداکثر انرژی و توان خود را صرف تحقق اهداف و رسالت‌های جشنواره کنند و به جای حاشیه، روی متن جشنواره تمرکز کنند.

این مستندساز با اشاره به لزوم توجه به حقوق مؤلف در اکران آنلاین، اظهار داشت: در این حوزه چه در اکران آن‌لاین و چه حتی در اکران‌های فیزیکی و حضوری نیز مشکل وجود داشته و دارد. پیش از این بارها و بارها حق مؤلف حتی در اکران‌های معمولی در سالن‌های سینما ضایع شده است اما در شیوه جدید آن‌لاین می‌توان با راه‌اندازی و یا استفاده از پلتفرم‌های معتبر، حتی تخمین درست‌تر و دقیق‌تری از درآمد به دست آورد که البته این موضوع تا حد زیادی نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوط مانند قوه‌قضاییه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عمار یار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها