کد خبر: 447214
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۹:۲۴
| |

رهبر منطقه خودمختار قره‌باغ از روسیه تشکر کرد

رهبر منطقه خودمختار قره‌باغ از روسیه و رئیس جمهوری این کشور بابت کمک به منظور پایان درگیری‌های شش هفته‌ای بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر این منطقه مورد مناقشه قدردانی کرد.

رهبر منطقه خودمختار قره‌باغ از روسیه تشکر کرد
کد خبر: 447214
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۸:۱۹:۲۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرائیک هاروتیونیان، رهبر منطقه خودمختار قره‌باغ در صفحه فیسبوک خود نوشت: بابت تلاش‌ها و اقدامات روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور در توقف درگیری‌ها در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ متشکریم. ما قدردانی خود را به فدراسیون روسیه و تلاش‌های پوتین برای میانجی‌گری تلاش‌ها به منظور برگرداندن ثبات در منطقه و کمک به توقف درگیری‌ها و پایان جنگ، برقراری صلح و ثبات در قره باغ ابراز می‌کنیم.

وی همچنین گفت، استقرار صلحبان‌های روسی تکمیل شده و ماموریت آنها اکنون در جریان است. یک همکاری موثر با رستم مرادف، فرماندهی ستاد صلح‌بان‌های روسی در قره‌باغ انجام شده است. تحقق وظایف اصلی این گروه، حفظ صلح، ثبات و امنیت شهروندان ماست.

وی ادامه داد: ما قدردان تلاش‌های بی وقفه روسیه در برقراری ثبات در منطقه و کمک‌های بشردوستانه مسکو برای قره‌باغ هستیم. مرکز واکنش بین اداره‌ای بشردوستانه با هدف حل مسائل بشری و احیای زیرساخت‌های مدنی در حال تشکیل است. با دستور وزارت دفاع روسیه، پنج مرکز دیگر نیز در بخشی از این مرکز به منظور حل تمامی مشکلات بشری در قره باغ تشکیل شده است.

جمهوری خودخوانده ارمنی "آرتساخ" در قره‌باغ قرار دارد و بر اساس توافق سه جانبه ارمنستان، آذربایجان و روسیه نیروهای ارمنستان از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان خارج شده و صلحبانان روسی کار نظارت بر آتش‌بس را بر عهده گرفته‌اند. در مورد وضعیت خود منطقه قره‌باغ هم ظاهرا تغییری به وجود نیامده و دولت خودمختار ارمنی در آن هم‌چنان مستقر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها