کد خبر: 447393
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۵:۰۸:۱۱
| |

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه:

چانه زنی با آمریکا بر سر خرید اس-400 غیرقابل قبول است

سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه امروز (دوشنبه) اظهار کرد، آنکارا معتقد است چانه زنی سیاسی با آمریکا بر سر خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 روسیه با توجه به اینکه خرید این سامانه به جهت حفظ امنیت ملی است، غیرقابل قبول است.

چانه زنی با آمریکا بر سر خرید اس-400 غیرقابل قبول است
کد خبر: 447393
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۵:۰۸:۱۱

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اظهارنظر عمر چلیک به دنبال یک بیانیه اونال جویکوز، یک مشاور رهبران حزب مخالف مردم جمهوریخواه ترکیه مطرح شد. جویکوز مدعی شد دولت ترکیه از ترس تحریم های آمریکا سامانه اس-400 را مستقر نمی کند. او همچنین گفت، چنانچه مخالفان به قدرت برسند این اقدام در دستور کار آنها خواهد بود.

عمر چلیک در توئیتر نوشت: جویکوز دستی باز به رهبران آمریکا می دهد تا خرید اس-400 را که ما آن را برای محافظت از امنیت ترکیه خریدیم کنسل کنند. امنیت کشور ما و محافظت از سرزمین مادری ما موضوع چانه زنی نیست. چانه زنی سیاسی در خصوص این مساله غیرقابل قبول است.

آمریکا به همراه همپیمانانش در ناتو مکررا در خصوص مشکلات فنی بالقوه ای که سامانه اس-400 برای جنگنده های ائتلاف ایجاد می کند گلایه کرده‌اند. واشنگتن اخیرا هشدار داد در صورتی که آنکارا بر فعالیتهای مربوط به آزمایش سامانه اس-400 اصرار داشته باشد "تبعاتی جدی" متوجه "روابط امنیتی" میان آمریکا و ترکیه خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها