کد خبر: 449984
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۰:۴۶:۲۰
| |

نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

با تصویب طرح سوت‌زنی در مجلس از 60 درصد فسادها جلوگیری می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه اگر طرح سوت‌زنی در کمیسیون و سپس در صحن علنی پارلمان تصویب شود قطعاٌ باعث جلوگیری از 60 درصد از فسادها در کشور می‌شود، گفت: حمایت از افشاکنندگان فساد می‌تواند در پیشگیری وقوع اینگونه جرایم کارساز باشد.

با تصویب طرح سوت‌زنی در مجلس از 60 درصد فسادها جلوگیری می‌شود
کد خبر: 449984
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ ۱۰:۴۶:۲۰

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است با تصویب قانون حمایت از افشاکنندگان فساد در مجلس 60 درصد فسادها در کشور کمتر می شود.


حجت‌الاسلام حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح حمایت از افشاکنندگان فساد در این کمیسیون، گفت: کلیات این طرح در کمیسیون تصویب و جزئیات آن برای بررسی بیشتر به کمیته تخصصی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه اگر این طرح در کمیسیون و سپس در صحن علنی پارلمان تصویب شود قطعا باعث جلوگیری از 60 درصد از فسادها در کشور می شود، ادامه داد: حمایت از افشاکنندگان فساد می‌تواند در پیشگیری وقوع اینگونه جرایم کارساز باشد، البته در مجلس دهم چند قانون در جهت مبارزه با فساد مصوب شد که اگر این قوانین به درستی اجرا شود فسادها کم خواهد شد.

نماینده رباط‌کریم در مجلس فسادستیزی یکی از موضوعاتی است که نمایندگان در مجلس یازدهم بر روی آن حساسیت زیادی دارند، افزود: یکی از این موضوعات مهم برای تشویق مردم برای نقش داشتن در مبارزه با فساد حمایت از آنها در برابر افشا فساد است که طرح سوت‌زنی به همین منظور تهیه و تدوین شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در طرح سوت‌زنی اگر شخصی از فسادی افشاگری کرد، متناسب با آن فساد از وی حمایت مالی می‌شود و درصدی از آن فسادی را که اعلام کرده به فرد افشاکننده پرداخت می شود تا تشویقی برای دیگران باشد و جلوی فساد گرفته شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه سوت‌زنی شیوه‌ای است که برای مقابله با فساد باید جدی گرفته شود، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا نیز از افشاگران فسادهای کوچک و بزرگ که در اصطلاح به آن‌ها سوت‌زنان فساد گفته می‌شود، حمایت‌های قانونی و مالی صورت می‌گیرد تا هراسی در انجام وظایف اخلاقی و اجتماعی خود نداشته باشند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها