کد خبر: 450559
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۷
| |

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهشی وزارت علوم مطرح کرد:

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات اصیل

معاون پژوهشی وزارت علوم بر لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات اصیل تأکید کرد و گفت: بدون هیچ استثنائی در رشته‌ها باید مقالات برآمده از تحقیقات اصیل و ناب با نوآوری و تازگی چاپ شود.

لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات اصیل
کد خبر: 450559
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۶:۰۰:۰۷

اعتمادآنلاین| معاون پژوهشی وزارت علوم بر لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات اصیل تأکید کرد و گفت: بدون هیچ استثنائی در رشته‌ها باید مقالات برآمده از تحقیقات اصیل و ناب با نوآوری و تازگی چاپ شود.


غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی وزارت علوم در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه بیرجند که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در یک‌سال گذشته به همت تمامی اعضای هیئت علمی، کشور رشد خوبی از نظر علمی و فناوری داشته است.

وی به برابری رتبه کمی و کیفی مقالات علمی کشور در سال 2015 میلادی اشاره کرد و افزود: به همت استادان پژوهشگر سهم کشورمان از نظر مقالات کیفی و استنادات بسیار بالا رفته است و در سال 2020 کیفیت مقالات کشور از کمیت آن بالاتر رفته است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، افزود: حدود 10 هزار شرکت فعال در پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد حضور دارند که در آن تعداد 1700 شرکت دانش‌بنیان فعال است.

وی بر لزوم اهتمام دانشگاه‌ها در انجام تحقیقات اصیل تأکید کرد و گفت: بدون هیچ استثنائی در رشته‌ها باید مقالات برآمده از تحقیقات اصیل و ناب با نوآوری و تازگی چاپ شود.

رحیمی گفت: فعالیت‌های نوآورانه، نتایج تحقیقات را در بستر ملی و بین‌المللی در معرض قضاوت داوران قرار می‌دهد.

وی افزود: تحقیقات و فعالیت‌های علمی باید بتوانند بخشی از نیاز‌های شهر، استان و کشور را مرتفع سازند و باید این بستر‌ها در دانشگاه با همکاری مراکز کارآفرینی، نوآوری، اشتغال‌پذیری و پردیس‌های علم و فناوری و پارک‌های علم و فناوری فعال شود و هرچه این بستر‌ها با مشارکت اساتید و دانشجویان قوی‌تر شوند می‌توان مأموریت‌ها را بهتر به سرانجام رساند.

رحیمی با تأکید بر توجه ویژه به ارتباط با جامعه و صنعت و انجام فعالیت‌های نوآورانه بیان داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند آزمایشگاه مرکزی خود را تبدیل به آزمایشگاه همکار استاندارد کنند تا از این طریق بستر مناسبی برای ارتباط دانشگاه و جامعه و صنعت ایجاد شود.

حمیدرضا نجفی، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این حوزه و حرکت رو به جلوی این معاونت در راه ارتقای زیرساخت‌های دانشگاه گفت: سامانه علم‌سنجی دانشگاه و سامانه گرنت اساتید در سال جاری راه‌اندازی شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها