کد خبر: 450586
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۰۷:۱۹:۳۳
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در یادداشتی نوشت:

خصائل اخلاقی مرحوم زارعی

سخنگوی حزب اعتمادملی نوشت: فارغ از قیل و قال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، چهار سال افتخار این‌ را داشتم که از مدیران او در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام باشم. او را شایسته تمام صفات انسانی‌ و اخلاقی می‌شناسم.گاهی ما سیاسیون صرفا در سخن، اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستیم اما ایشان به معنای واقعی کلمه یک اصولگرا در رفتار و کردار بود.

خصائل اخلاقی مرحوم زارعی
کد خبر: 450586
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۰۷:۱۹:۳۳

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در یادداشتی با اشاره به فوت علی‌‌اصغر زارعی نوشت: روزگار پرمصیبتی را بشریت امروز تجربه می‌کند و روزانه هزاران عزیز به کام مرگ در سراسر دنیا فرو می‌روند و امروز هم عزیزی از نمایندگان ادوار مجلس، مرحوم دکتر علی‌اصغر زارعی آسمانی شد.


فارغ از قیل و قال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، چهار سال افتخار این‌ را داشتم که از مدیران او در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام باشم. او را شایسته تمام صفات انسانی‌ و اخلاقی می‌شناسم.


گاهی ما سیاسیون صرفا در سخن، اصلاح‌طلب یا اصولگرا هستیم اما ایشان به معنای واقعی کلمه یک اصولگرا در رفتار و کردار بود.


او در مقام مدیریت یک مجری به تمام معنا بود و علاوه بر اینکه دانش‌آموخته رشته مدیریت به‌شمار می‌رفت در اجرا، همه اصول مدیریتی را با تکیه بر تئوری‌های مدیریت عمل می‌کرد و به همین دلیل پس از آمدن او به دانشگاه امام حسین علیه‌السلام شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم.


او ضمن اینکه مدیری پاکدست بود، از حیف و میل بیت‌المال به‌شدت جلوگیری می‌کرد.


هرگز به زیردستان نگاه از بالا به پایین نداشت و در برابر مدیران بالادست ضمن رعایت سلسله مراتب بسیار سُتُرگ و استوار جلوه می‌نمود. انسانی پر از عاطفه و مهربانی بود.


در عین حال که قاطع عمل می‌کرد پرصلابت، ‌پرفروغ‌ و پر از فروتنی بود.


بعد از سال 76 که متوجه گرایش سیاسی نگارنده به مجمع روحانیون مبارز و آقای خاتمی شد، نه‌تنها برای برکناری دست به قلم نشد هیچ‌گاه در امور اجرایی آن را مداخله نداد و به عنوان مدیر بالادست با انتقالی به وزارت کشور به سهولت و بزرگوارانه موافقت کرد گرچه که بعدها با مشکلات زیادی به مدت یک سال برای این انتقال بسیار رنج‌ها بردم تا اینکه این چهره خدوم ملت را اوایل مجلس هفتم که پیش‌بینی می‌شد رییس‌جمهور وقت او را به عنوان وزیر نفت پیشنهاد خواهد کرد به مجلس آمده بود، ملاقاتش کردم و به همکاران اصولگرا و حتی رییس مجلس هم عرض کردم او مدیری قابل برای وزارت نفت است و یکی از اشتباهات آقای احمدی‌نژاد همین بود که فرد دیگری را به مجلس معرفی کرد که عواقب آن بر همگان روشن است.


به دور از همه صفات پلیدی نظیر تملق و چاپلوسی، خالصانه به عقاید خود از جمله ولایتمداری عشق می‌ورزید و در دوران سیاسی خود رقبای سیاسی را هرگز مورد اتهام و تهمت‌پراکنی قرار نداد.


بسیجی آغاز کرد و تا آخر یک بسیجی واقعی ماندگار شد و از این روی شخصیتی با این صفات انسانی و ارزشی قابل احترام و تکریم است. خدایش رحمت کند.

منبع:روزنامه اعتمادد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها