کد خبر: 450609
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سوریه | کدام برنامه‌های دونالد ترامپ در سوریه شکست خورده است؟

کدام یک از برنامه‌های دونالد ترامپ در سوریه با شکست مواجه شده یا فرصت تکمیل‌شان فراهم نشده است؟ نقش اسرائیل در فرایند حضور آمریکا در سوریه چیست؟

سوریه | کدام برنامه‌های دونالد ترامپ در سوریه شکست خورده است؟
کد خبر: 450609
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کدام یک از برنامه‌های دونالد ترامپ در سوریه با شکست مواجه شده یا فرصت تکمیل‌شان فراهم نشده است؟ نقش اسرائیل در فرایند حضور آمریکا در سوریه چیست؟

به گزارش اعتمادآنلاین، جیمز جفری فرستاده ویژه دولت ترامپ در امور سوریه در گفت‌وگویی با روزنامه تایمز آو اسرائیل به بررسی این مساله و ارزیابی عملکرد دولت دونالد ترامپ طی چهار سال گذشته پرداخت و در این باره گفت: دولت ترامپ در تحقق سه هدف اصلی خود در سوریه ناکام بوده است.

او در تبیین این سه هدف گفت: دولت آمریکا در خارج کردن ایران از سوریه، از بین بردن کامل داعش و یافتن راه‌حلی سیاسی برای کشمکش این کشور که وارد دهمین سال آن می‌شویم ناکام مانده است.

فرستاده ویژه دولت ترامپ در امور سوریه در مورد دستاوردهای ترامپ طی این مدت نیز ادعا کرد، آمریکا نقش بسزایی در متوقف کردن پیشروی نیروهای وفادار به بشار اسد در خاک این کشور داشته است.

او ادامه داد: ما صرفاً به جنگ با داعش نمی‌پردازیم بلکه اجازه پیشروی نیروهای اسد را هم نمی‌دهیم، این کار را دولت ترکیه نیز در خاک سوریه انجام می‌دهد در حالی که نیروی هوایی اسرائیلی نیز در حریم هوایی سوریه حضور دارند.

جفری همچنین حمایت خود را از تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل به سوریه نیز اعلام کرد و مدعی شد، این تنها راهی است که ایرانی‌ها را به ترک سوریه وا می‌دارد.

او درباره میزان همکاری تل‌آویو با واشینگتن در آنچه که به جنگ علیه تروریسم و داعش شهرت یافته نیز عنوان کرد: اسرائیل نقش بزرگی ایفا کرده اما اکثر این فعالیت‌ها محرمانه باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها