کد خبر: 451618
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۳:۳۶
| |

دعوت اپوزیسیون از مردم ونزوئلا برای شرکت در رایزنی مردمی

اپوزیسیون ونزوئلا از مردم این کشور دعوت کرد تا ناامیدی خود را در یک نظرسنجی که امروز (شنبه) به پایان می‌رسد و چند روز پس از پیروزی حزب حاکم در انتخابات کنگره برگزار شده، اعلام کنند.

دعوت اپوزیسیون از مردم ونزوئلا برای شرکت در رایزنی مردمی
کد خبر: 451618
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۳:۳۶

اعتمادآنلاین| خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به مردم این کشور تاکید کرده تا از طریق برنامه‌های موبایل‌های خود یا حضور فردی در حوزه‌های مشخص شده در ونزوئلا یا سایر کشورهای آمریکای لاتین، ایالات متحده و اروپا در این نظرسنجی شرکت کنند.

اپوزیسیون این روند را "رایزنی مردمی" نامیده‌اند.

گوآیدو در یک راهپیمایی که روز جمعه در کاراکاس برگزار شد، گفت: ونزوئلایی‌ها،‌ هر جای جهان که هستید، در این روند شرکت کنید. مردم به دنبال راهی برای رد این دیکتاتوری هستند.

رهبران اپوزیسیون می‌گویند، اگرچه این نظرسنجی هیچ ماهیت قانونی ندارد. اما دشمنان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را متحد می‌کند. این افراد شامل پنج میلیون ونزوئلایی نیز می‌شود که از کشور فرار کرده‌اند و می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند.

این نظرسنجی از ونزوئلایی‌ها می‌پرسد که آیا تمایل دارند تا به حکمرانی مادورو پایان دهند و یک انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جدید برگزار شود و در عین حال، فشارها از جانب متحدان بین‌المللی بر وی افزایش یابد یا خیر.

"ریسا گریس-تارگو"، تحلیلگر ونزوئلایی گروه اوراسیا گفت: این همه پرسی علاوه بر آنکه به دنبال اتحاد ونزوئلایی‌هایی است که مادورو را دوست ندارند، پیامی برای حامیان بین‌المللی نیز به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها