کد خبر: 452437
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۰:۰۵:۱۸
| |

هوای پایتخت وارد چهارمین روز آلودگی شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت برای چهارمین روز پیاپی آلوده به‌ویژه برای گروه‌های حساس شد و تداوم این شرایط تا فردا (27 آذرماه) دور از انتظار نخواهد بود.

هوای پایتخت وارد چهارمین روز آلودگی شد
کد خبر: 452437
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۰:۰۵:۱۸

اعتمادآنلاین| بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (26 آذر ماه) با عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، آسمان بیشتر مناطق شهر غبارآلود و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به‌تدریج طی روز با افزایش ناپایداری جوی و رشد ابر تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. در اواخر وقت نیز با تداوم این وضعیت جوی و احتمال بارش باران در برخی ساعات، پراکندگی ذرات معلق در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود و به ‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

صبح فردا (27 آذر ماه) عدم وزش باد مؤثر و آغاز تردد خودروها باعث می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یابد و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

طی روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش نسبی تندی باد در شامگاه فردا (27 آدر ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق شود و با وجود افزایش ترافیک در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون » با میانگین 137 بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 114 است‌ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها