کد خبر: 452639
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۹:۱۶:۲۳
| |

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی و ضعیف شدن ارزش دلار در بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
کد خبر: 452639
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۰۹:۱۶:۲۳

اعتمادآنلاین| قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر پیشرفت مذاکرات پیرامون بسته کمک مالی و ضعیف شدن ارزش دلار در بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در 1863 دلار و 89 سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش، به 1868 دلار و 20 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش، در 1859 دلار و 10 سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزش دیلی فارکس، قانونگذاران آمریکایی به توافق پیرامون بسته کمک مالی نزدیک شده اند و این موضوع از قیمت طلا پشتیبانی کرده است اما بازارها احتمالا از میزان این بسته مایوس می شوند و بعید است روند نزولی مشاهده شده بازار طلا در چند ماه گذشته معکوس شود.

مذاکره کنندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه سرگرم چانه زنی روی جزئیات لایحه کمک کرونایی 900 میلیارد دلاری بودند که شامل چکهای 600 تا 700 دلاری و تمدید حمایتهای بیکاری است و این امر باعث شد دلار نزدیک به پایینترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر معامله شود.

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه به شکل صریحی وعده داد برنامه خرید اوراق قرضه خود را تا زمانی که روند اشتغال به طور کامل بهبود پیدا کند و تورم به هدف دو درصد برسد، ادامه خواهد داد. نرخهای بهره هم احتمالا در سالهای آینده همچنان نزدیک صفر باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی انگلیس هستند که احتمالا از تصویب اقدامات محرک مالی بیشتر در آستانه بریگزیت خودداری خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 25 دلار و 25 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1036 دلار و 94 سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 2329 دلار و 30 سنت معامله شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها