کد خبر: 452947
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۸:۱۱:۱۸
| |

 الهام امین‌زاده، معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهوری:

روحانی یکی از سخت‌ترین شرایط را در41 سال بعد از انقلاب داشت / وقت اجرای تعهدات است، نه مذاکره

معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهوری گفت: شرایط ما خاص است. من فکر می کنم آقای روحانی یکی از سخت ترین شرایط را در 41 سال بعد از انقلاب و دولت ها داشتند. این را نمی توان کتمان کرد. برخی می گویند بدشانس بودند ولی شرایط سختی را گذراندند.

روحانی یکی از سخت‌ترین شرایط را در41 سال بعد از انقلاب داشت / وقت اجرای تعهدات است، نه مذاکره
کد خبر: 452947
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۱۸:۱۱:۱۸

اعتمادآنلاین| الهام امین‌زاده که در دولت اول حسن روحانی معاونت حقوقی و دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهوری بود در برنامه «دستخط» درباره برخی موضوعات توضیح داد.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بازگشت آمریکا به برجام مشکلی را حل می‌کند؟ می‌تواند قواعد را دوباره بازگرداند؟ بیان کرد: این روزها ما مشاهده می‌کنیم و می گوییم اگر آمریکا برجام را امضا کند ما مجدد تعهدات خودمان را انجام می‌دهیم. سوال این است که صرفاً امضای آمریکا شرط این است که ما مجدد به تعهدات خودمان بازگردیم؟ آمریکا باید تمام تعهدات خود را انجام دهد. آمریکا بر اساس رای موقتی که دیوان بین المللی دادگستری داده گفته فعلاً تمام تحریم های آمریکا باید معلق شود ولی الان تحریم هایی که اولیه است آمریکا علیه ما اعمال می کند، یعنی تحریم هایی که خود آمریکا اعمال می کند، تحریم های ثانویه هم وجود دارد؛ یعنی هر کشوری که با ما تعاملات اقتصادی، مالی و پولی داشته باشد، آن هم تحریم می کند. اینها تحریم های ثانویه است.

امین‌زاده افزود: یعنی عملاً درخواست و رای موقت دیوان بین الملل دادگستری را نادیده می گیرد. مضاف بر اینکه در ادبیات بین المللی این روزها مذاکرات مجدد شنیده می شود. ما چه مذاکره ای داریم؟ ما مذاکرات را انجام دادیم. الان وقت اجرای تعهدات است. ما اصلاً مذاکره ای نداریم. به نظر من، نباید زیر بار هیچ مذاکره ای برویم.

او همچنین درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 توضیح داد: گروه‌های سیاسی مختلفی امتحان خود را در حوزه قوه مجریه پس دادند و اینکه دولتی را سرکار بیاورند و کابینه ای را داشته باشند. به نظر من، مردم یک امر جدا یعنی فرای جریان اصولگرای صرف یا اصلاح‌طلب صرف را می بینند و بیشتر دنبال شایسته‌سالاری، دلسوزی، تعهد و عملیاتی بودن می‌گردند.

امین‌زاده درباره عملکرد حسن روحانی، رئیس‌جمهوری عنوان کرد: البته شرایط ما خاص است. من فکر می کنم آقای روحانی یکی از سخت ترین شرایط را در 41 سال بعد از انقلاب و دولت ها داشتند. این را نمی توان کتمان کرد. برخی می گویند بدشانس بودند ولی شرایط سختی را گذراندند. مردم هم دلخور هستند و درست است. نمی توان به مردم حق نداد و مردم هم حق دارند اما برخی می گویند چه فایده ای دارد که در انتخابات شرکت کنیم.

معاون حقوقی دولت اول روحانی درباره مشارکت مردم گفت: مردم ما خیلی جلوتر از مسئولین‌شان هستند. خود می دانند باید برای این برهه برای کشور خودشان چه تصمیمی بگیرند. اگر برای مردم حلاجی شود که اگر خود تعیین سرنوشت برای خود نکنند، این حق تعیین سرنوشت از آنها سلب می شود و دیگرانی که نامحرم برای کشور هستند تعیین سرنوشت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها