کد خبر: 452989
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۸:۱۷:۴۴
| |

هواداران ایرانی چه زمانی راهی ورزشگاه می‌شوند؟

علی رغم شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا پای تماشاگران در برخی لیگ های ورزشی به ورزشگاه ها باز شد؛ اتفاقی که با در نظر گرفتن شرایط خاص مدنظر قرار گرفته و به صورت محدود شاهد حضور تماشاگران رشته های مختلف در ورزشگاه ها هستیم. اما هواداران ایرانی چه زمانی می توانند به استادیوم بروند؟

هواداران ایرانی چه زمانی راهی ورزشگاه می‌شوند؟
کد خبر: 452989
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۸:۱۷:۴۴

اعتمادآنلاین| از اواخر سال گذشته تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، سکوی ورزشگاه ها و سالن های ورزشی کشور در سکوت محض به سر می برد و مشخص نیست چه زمانی باز هم شاهد انتقال شور و هیجان از سوی تماشاگران به رقابت های ورزشی خواهیم بود.

از مدتی پیش علی رغم شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا اما پای تماشاگران در برخی لیگ های ورزشی به ورزشگاه ها باز شد؛ اتفاقی که با در نظر گرفتن شرایط خاص مدنظر قرار گرفته و به صورت محدود شاهد حضور تماشاگران رشته های مختلف در ورزشگاه ها هستیم.

روسیه و فرانسه از جمله کشورهایی بودند که زودتر از سایرین تماشاگران را به ورزشگاه ها راه دادند، اقدامی که با رعایت فاصله اجتماعی روی سکوها رخ داد و پس از آن نیز چنین رویه ای از سوی برخی دیگر از کشورها در دستور کار گرفت که به طور مثال می توان به لیگ برتر انگلیس اشاره کرد. البته لیگ قهرمانان اروپا برای تمامی تیم های حاضر به یک شکل دنبال نشد و برخی کشورها همچون روسیه بازهم تماشاگران خود را به ورزشگاه راه دادند، درحالی که از سوی برخی از کشورها چنین اتفاقی صورت نگرفت.

در مورد لیگ قهرمانان آسیا نیز که در قطر به صورت متمرکز دنبال شد و در نهایت نیز قرار است میزبان فینال این رقابت ها باشد، ماجرای مرحله حذفی و فینال جداست و علی رغم شرایط بسیار مناسب زیرساختی در قطر و تجهیز بسیار مناسب و امکانات کم نظیر قطری ها تا قبل از مرحله فینال، تماشاگران به ورزشگاه ها راه داده نشدند و در نهایت قرار شد فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار شود.

نکته قابل اشاره اینکه حضور تماشاگران در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی اما صرفا منوط به رشته فوتبال نیست و بسیاری از کشورهای دنیا مجوز چنین اتفاقی را برای رشته های ورزشی مختلف صادر کرده اند.

قبل از شروع بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بود که محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها، اعلام کرد که با توجه به اینکه در نامناسب از نظر شیوع ویروس قرارداریم چنین اتفاقی را متصور نیستیم، اما پیشنهاداتی ارائه شده است و ما در جلسات آینده روی این موضوع کار می ‌کنیم تا با فاصله گذاری و خیلی محدود در مورد حضور تماشاگران بررسی کنیم؛ مسئله ای که در نهایت عملی نشد و تا کنون تماشاگران به ورزشگاه های کشور نرسیده اند.

به طور حتم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها یکی از مهم ترین ابزار جذابیت مسابقات ورزشی است و ویروس کرونا پدیده پیش بینی نشده ای بود که باعث جدایی این دو از یکدیگر شد. هرچند فوتبال ایران نیز در نهایت روزی مجددا شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه ها و سالن های ورزشی خواهد بود، اما مسئله مهم در این رابطه به تصمیم متولیان ورزش کشور باز می گردد، اینکه چه زمانی رفتار کووید19 و وضعیت مبتلایان ویروس کرونا، این اجازه را به مسئولان خواهد داد تا یکی از سخت ترین تصمیمات ورزش ایران را اتخاذ کنند؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها