کد خبر: 453074
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۱:۲۰:۴۵
| |

هشدار برنامه جهانی غذا نسبت به قحطی قریب الوقوع در یمن

برنامه جهانی غذا اعلام کرد، پنج میلیون یمنی در معرض نبود امنیت غذایی شدید هستند و باید برای ممانعت از فاجعه و قحطی قریب الوقوع در یمن تلاش کرد.

هشدار برنامه جهانی غذا نسبت به قحطی قریب الوقوع در یمن
کد خبر: 453074
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۱:۲۰:۴۵

اعتمادآنلاین| مجید یحیی، مدیر دفتر برنامه جهانی غذا در امارات و نماینده این برنامه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به روزنامه الشرق الاوسط گفت: ما ثبت‌نام الکترونیکی خانواده‌ها در شهر صنعا را برای دریافت کمک‌ها آغاز کرده‌ایم. حدود 150 هزار تن در صنعا به صورت آزمایشی ثبت نام کرده‌اند تا بعدا این برنامه را به مناطق دیگر گسترش دهیم.

مجید یحیی هشدار داد، سال 2021 بدترین سال برای فعالیت انسانی از آغاز فعالیت‌های سازمان ملل در 75 سال پیش است. برنامه جهانی غذا به 15 میلیارد دلار در سال آتی میلادی نیاز دارد.

این مسئول بین المللی گفت: فرصت ممانعت از وقوع قحطی در یمن هر روز کمتر می‌شود چراکه نبود امنیت غذایی رو به افزایش است. احتمالا پنج میلیون تن با نبود امنیت غذایی شدید یا مرحله فوق العاده روبرو شوند و این بالاترین رقم است. باید برای ممانعت از فاجعه غذایی تلاش کرد.

وی گفت: شرایط شبیه به قحطی برای اولین بار از دو سال پیش در حجه، عمران و الجوف دیده می‌شود و احتمالا در نیمه اول 2021 شرایط وخیم‌تر شود. مشکلات اقتصادی و نزاع توانایی یمنی‌ها برای تعامل با فروپاشی را از بین برده و میلیون‌ها تن را در معرض گرسنگی شدید قرار داده است. قحطی یک تهدید واقعی است.

وی گفت: برنامه جهانی غذا در سال 2021 برای فراهم کردن کمترین میزان از کمک‌ها برای ممانعت از قحطی به 1.9 میلیارد دلار نیاز دارد و این برای حفظ جان حدود 13 میلیون تن است. با پول‌هایی که اکنون در اختیار داریم برنامه جهانی غذا قادر به برآورده کردن این سطح از کمک‌ها نیست. ما در شش ماه آتی به 442 میلیون دلار نیاز داریم.

وی گفت: برنامه جهانی غذا کمک‌های خود را به بیش از 23 میلیون تن در 13 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه می‌کند. در سوریه و یمن نزدیک به 18 میلیون نفر با گرسنگی مواجه هستند که 13 میلیون آن در یمن و پنج میلیون در سوریه هستند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد افرادی که از نبود امنیت غذایی شدید رنج می‌برد تا پایان 2020 به بیش از 270 میلیون تن برسد و این میزان بسیار هولناک است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها