کد خبر: 454156
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

قاسم محبعلی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

کرونا نبود، احتمالا شاهد شکست ترامپ هم نمی‌بودیم

قاسم محبعلی، کارشناس مسائل بین الملل، اظهار کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهانی و همچنین شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از جمله مهمترین تحولات در سال جاری میلادی بوده است.

کرونا نبود، احتمالا شاهد شکست ترامپ هم نمی‌بودیم
کد خبر: 454156
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم محبعلی، کارشناس مسائل بین الملل، در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهمترین اتفاقات رخ داده در سال 2020 در عرصه بین المللی چه بوده است؟ گفت: یکی از مهمترین اتفاقات شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهانی بود. این ویروس زندگی تمام مردم در عرصه جهانی را در شئونات مختلف تحت تاثیر قرار داد و در عرصه روابط بین الملل و اقتصاد جهانی نیز مولفه بسیار تاثیرگذاری بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه عدم پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و پیروزی بایدن در این انتخابات یکی دیگر از مهمترین تحولات در سال 2020 بود، تصریح کرد: پیروزی بایدن و شکست ترامپ دنیا را از وقوع جنگ احتمالی جدید و گسترش هرچه بیشتر نژادپرستی تا حدودی نجات داد و روندی را که به ضرر ملت های خاورمیانه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ایجاد شده است را تحت تاثیر خود قرار داد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که اگر کرونا نبود چه اتفاقاتی در سال 2020 رخ می داد؟ با بیان این که نمی توان در این ارتباط پیش بینی و حدس دقیقی داشت، خاطرنشان کرد: قطعا رشد اقتصادی کشورها به سمت بهتری حرکت می کرد و احتمالا مردم در عرصه جهانی از امنیت اقتصادی و بهداشتی بهتری برخوردار بودند.

وی افزود: در حال حاضر کرونا اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده، باعث بیکاری های گسترده و گسترش فقر شده است. توریسم جهانی را به ورطه شکست سوق داده است و در مجموع بر روی زندگی رفاهی مردم در عرصه جهانی بسیار تاثیرگذار بوده است.

محبعلی خاطرنشان کرد: اگر کرونا نبود احتمالا شاهد شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز نبودیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها