کد خبر: 455062
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سال 2020 در یک نگاه| رهبرانی که بیماری آنها در سال 2020 خبرساز شد

با شیوع ویروس کرونا در سال 2020 شمار آن دسته از رهبران جهان که مجبور شدند بخشی از مدت زمامداری خود را در قرنطینه یا روی تخت بیمارستان بگذرانند نیز افزایش پیدا کرد.

سال 2020 در یک نگاه| رهبرانی که بیماری آنها در سال 2020 خبرساز شد
کد خبر: 455062
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با شیوع ویروس کرونا در سال 2020 شمار آن دسته از رهبران جهان که مجبور شدند بخشی از مدت زمامداری خود را در قرنطینه یا روی تخت بیمارستان بگذرانند نیز افزایش پیدا کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، طی سال 2020 اخباری از چهار گوشه جهان در مورد دورکاری، قرنطینه و بستری شدن تعداد قابل توجهی از رهبران اجرایی کشورهای مختلف جهان منتشر شد که برخی از مهم‌ترین آنها را برمی‌شمریم:

قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس

قیس سعید رئیس‌جمهور تونس اوایل ماه فوریه دچار التهاب شدید حنجره شد به همین خاطر چند روزی در خانه بستری شد.

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری تونس، وزیر مشاور در امور خارجی کشورش را مامور نمایندگی تونس در سی و سومین نشست اتحادیه آفریقا کرد که روزهای 9 و 10 فوریه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد.

عمر الرزاز، نخست‌وزیر اردن

دولت اردن روز 10 مارس اعلام کرد عمر الرزاز نخست‌وزیر این کشور به دلیل ابتلا به زونا برای مدتی در منزل بستری شده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا

بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا روز 27 مارس اعلام کرد، آزمایش‌ها نشان می‌دهند او به ویروس کرونا مبتلا شده است. جانسون تاکید کرد وظایف دولتی خود را به ویژه در رابطه با مبارزه با ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر بریتانیا در ویدئویی که در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرد به مخاطبانش گفت: «طی 24 ساعت گذشته من علائم خفیف ابتلا به ویروس کرونا را در خود مشاهده کردم و نتایج آزمایش هم مثبت بود.»

میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه

میخائیل میشوستین نخست‌وزیر روسیه در جلسه‌ای مجازی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، طبق آزمایش‌های انجام‌گرفته به ویروس کرونا مبتلا شده است.

او در این نشست خبر داد از این پس به قرنطینه خانگی می‌رود و پیشنهاد می‌کند معاونش آندریه بیلووسوف به عنوان جانشین نخست‌وزیر وظایفش را بر عهده گیرد.

قاسم توکایف، اولین رئیس‌جمهوری که کرونایی شد

نام قاسم توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان به عنوان اولین رئیس‌جمهور کرونایی جهان به ثبت رسید.

ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل

رئیس‌جمهور برزیل در حالی اوایل جولای 2020 به ویروس کرونا مبتلا شد که تا پیش از آن همواره این مساله را کم‌اهمیت قلمداد می‌کرد.

رئیس‌جمهور 65ساله برزیل در گفت‌وگویی با چند شبکه تلویزیونی در مورد دوره ابتلایش گفت: «دمای بدنم بالا رفته است. هم‌اکنون نتیجه آزمایش را دریافت کردم؛ نتیجه مثبت است. درجه حرارت بدنم 38 است اما سی‌تی اسکنم نشان می‌دهد که ریه‌ام‌ درگیر نشده‌ است.»

صباح‌الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت

روز 18 جولای 2020 بود که دولت کویت اعلام کرد امیر این کشور برای انجام پاره‌ای معاینات در بیمارستان بستری شده است.

خبرگزاری کویت به نقل از مسئولان این کشور اطلاع داد، امیر کشور برای انجام برخی معاینات پزشکی در بیمارستانی در آمریکا بستری است.

در نهایت بعد از اینکه چند بار شایعه مرگ مغزی و فوت امیر کویت و حتی تصاویری از او زیر دستگاه‌های تنفس مصنوعی در آی‌سی‌یو منتشر شد، خبر فوت امیر کویت روز 29 سپتامبر اعلام شد.

ملک سلمان، پادشاه عربستان

روز 20 جولای 2020 بود که دربار پادشاهی عربستان اعلام کرد ملک سلمان در بیمارستانی در ریاض بستری شده است. علت بستری شدن پادشاه انجام معاینات به دلیل التهاب کیسه صفرا عنوان شد. به همین خاطر مصطفی الکاظمی که در اقدامی نمادین باید در اولین سفر دوره نخست‌وزیری خود به ریاض می‌رفت و از آنجا به تهران سفر می‌کرد، مجبور شود اولین سفر خود را به ایران انجام دهد و از بغداد مستقیماً به تهران بیاید.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در جریان سخنرانی افتتاح مجلس سوریه برای دقایقی سخنرانی خود را متوقف کرد و از سالن خارج شد.

او وقتی بازگشت گفت دچار افت فشار خون شده و با کمی استراحت توان خود را بازیافته است.

آلخاندرو جیاماتی، رئیس‌جمهور گواتمالا

ماه سپتامبر 2020 نام رئیس‌جمهور گواتمالا هم وارد فهرست رهبران کرونایی جهان شد.

دفتر ریاست‌جمهوری گواتمالا اعلام کرد: «رئیس‌جمهور بعد از تشخیص ابتلا به ویروس کرونا، خود را به طور کامل قرنطینه کرده و تمامی تماس‌ها با او به صورت آنلاین و از راه دور انجام خواهد شد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور مغلوب آمریکا در صفحه توییتر خود خبر داد به اتفاق همسرش ملانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این خبر روز پنجم اکتبر پس از انتشار خبر ابتلای یکی از نزدیک‌ترین دستیاران ترامپ به این ویروس به اطلاع عموم رسید. او یک روز بعد از کاخ سفید به بیمارستان نظامی واتررید منتقل و در آنجا بستری شد.

عبدالمجید تبون، رئیس‌جمهور الجزایر

ریاست‌جمهوری الجزایر روز 24 اکتبر اعلام کرد به عبدالمجید تبون رئیس‌جمهور توصیه شده است به دلیل ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه خود را آغاز کند.

اما او بعد از مدتی برای ادامه معالجه به آلمان منتقل شد، و از آنجا در یک پیام ویدئویی که در صفحه توییترش منتشر شد خبر داد که رو به بهبود است.

بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر بلغارستان

نخست‌وزیر بلغارستان نیز از طریق صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد، نتیجه آزمایش کرونایش مثبت شده است، و تاکید کرد به توصیه گروه پزشکی در منزل قرنطینه شده و در آنجا درمان خواهد شد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین

نتیجه آزمایش رئیس‌جمهور اوکراین از ابتلای او به ویروس کرونا حکایت داشت. این خبر از سوی دفتر رسانه‌ای‌اش منتشر و تاکید شد رئیس‌جمهور مشکل چندانی نداشته و فعالیت روزمره خود را در دوره قرنطینه ادامه می‌دهد.

الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهور اتریش

رئیس‌جمهور اتریش به دلیل زمین خوردن در منزل خود و ضرب‌دیدگی شدید از ناحیه لگن در بیمارستان بستری و چند روز بعد که بهبود نسبی پیدا کرد از بیمارستان مرخص شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه یکی از آخرین رؤسای جمهوری بود که در سال 2020 به ویروس کرونا مبتلا شد.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای روز 17 دسامبر این خبر را اعلام کرد و گفت مکرون برای یک هفته در قرنطینه خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، مکرون تمام فعالیت خود را از راه دور انجام خواهد داد.

در پی این ابتلا همچنین تمامی برنامه‌های خارجی مکرون از جمله سفرش به بیروت نیز لغو شد.

ایگور ماتوویچ، رئیس‌جمهور اسلواکی

یک روز بعد از ابتلای رئیس‌جمهور فرانسه به ویروس کرونا، رئیس‌جمهور اسلواکی هم خبر داد نتیجه آزمایشش مثبت بوده است.

ماتوویچ تصویری از نتیجه آزمایش خود در صفحه فیس‌بوکش منتشر و از شهروندان کشورش به دلیل اشتباهاتی که در برخورد با این ویروس داشته عذرخواهی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها