کد خبر: 455187
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

بحران کووید در سیتی

روزنامه‌های ورزشی اروپا، در بیست و نهمین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشته‌اند به مهم‌ترین اتفاقات ورزشی در این قاره. آنها لغو دیدار منچسترسیتی و اورتون، به دلیل ابتلای چند  بازیکن سیتی به ویروس کرونا و رقابت‌های هندبال قهرمانی اروپا را بررسی کرده‌اند.

بحران کووید در سیتی
کد خبر: 455187
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه‌های ورزشی اروپا، در بیست و نهمین روز از ماه دسامبر، نگاهی داشته‌اند به مهم‌ترین اتفاقات ورزشی در این قاره. آنها لغو دیدار منچسترسیتی و اورتون، به دلیل ابتلای چند بازیکن سیتی به ویروس کرونا و رقابت‌های هندبال قهرمانی اروپا را بررسی کرده‌اند. در ادامه نگاهی می کنیم به روزنامه های ورزشی قاره سبز و تیترهای مهم آنها.

****

در ابتدای این گزارش مثل همیشه، سری می‌زنیم به روزنامه‌های ورزشی بریتانیا و تیترهایی که برای صفحه اول خودشان انتخاب کرده‌اند و در نهایت هم یکی از اخبار مهم آنها را بررسی می‌کنیم.

روزنامه «دیلی اکسپرس»، در صفحه اول خود، عکسی از پپ گواردیولا، مربی اسپانیایی منچسترسیتی را با تیتر «بحران کووید در سیتی» منتشر کرده است. در حالی که منچسترسیتی و اورتون، خودشان را برای حضور در زمین مسابقه آماده می‌کردند، مدیران تیم سیتی چند ساعت قبل از این دیدار اعلام کردند که تست کرونای 5 بازیکن آنها مثبت شده است. بعد از این خبر بود که مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر تصمیم گرفتند تا این دیدار را به تعویق بیندازند. موضوعی که باعث خوشحالی تیم اورتون نشده و حالا این باشگاه از سازمان لیگ برتر انگلیس، درخواست کرده تا در این باره توضیح دهد و همه اطلاعات موجود را به شکل کامل به اطلاع افکار عمومی برساند. این اتفاق در حالی در لیگ برتر جزیره رخ داده که فوتبال ایران، هم درگیر این گونه حواشی شده است و برخورد سازمان لیگ فوتبال انگلیس با این موضوع می‌تواند درس بزرگی به مدیران سازمان لیگ فوتبال ایران، بدهد. این روزنامه البته نگاهی هم داشته به تساوی چلسی و استون‌ویلا و همچنین لسترسیتی و کریستال پالاس.

1

روزنامه «دیلی تلگراف»، دیگر روزنامه انگلیسی است که تیترهای مهم آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه هم یکی از تیترهای اصلی خودش را به بحران ویروس کرونا در تیم گواردیولا اختصاص داده و نوشته: «بحران کووید در سیتی باعث خشم اورتون می‌شود»؛ تیتری که اشاره به ناراحتی مدیران و کادر فنی اورتون از لغو دیدارشان برابر سیتی دارد. حالا این باشگاه از برگزارکنندگان لیگ برتر خواسته تا اطلاعات دقیق لغو این بازی را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند. این روزها انگلیس درگیر نوعی جدید از ویروس کرونا است که سرعت انتقالش بالا رفته و همین موضوع هم باعث شده تا بسیاری از کشورها از جمله ایران، پروازهای ورودی از بریتانیا را تا اظلاع ثانوی تعلیق کنند. هرچند با این وجود هر روز خبرهای جدیدی درباره انتشار نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای دیگر به گوش می‌رسد. صفحه ورزشی «دیلی تلگراف»، در خبری دیگر به تساوی شاگردان لمپارد برابر استون‌ویلا، اشاره کرده است و نوشته: «فشار روی لمپارد زیاد می‌شود» این روزنامه در ادامه توضیح داده که مربی جوان چلسی دوره سختی را پیش رو دارد چرا که تیمش موفق به کسب پیروزی نشده و 2 امتیاز حساس دیگر را از دست داده است.

3

روزنامه «استار»، تساوی چلسی را برای تیتر اول خودش انتخاب کرده و نوشته: «یک ضربه دیگر به لمپارد». تیتری که اشاره به عدم نتیجه‌گیری چلسی در لیگ جزیره دارد. این روزنامه عکسی از میکل آرتتا، مربی آرسنال را هم منتشر کرده و نوشته: «من تو را ناامید کردم» این روزنامه نگاهی هم داشته به بحران کووید-19 در سیتی و لغو دیدار این تیم برابر اورتون.

2

روزنامه «تایمز» هم آخرین روزنامه انگلیسی است که امروز بررسی می‌کنیم. این روزنامه هم مانند دیگر رسانه‌های نوشتاری بریتانیا، نگاهی داشته به لغو دیدار سیتی و اورتون به دلیل ابتلای 5 بازیکن منچسترسیتی به کووید-19 و همچنین تساوی چلسی برابر استون ویلا. این روزنامه با تیتر «استون‌ویلا به مشکلات لمپارد اضافه کرد» گزارشی درباره وضعیت مربی جوان چلسی نوشته است.

4

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، چاپ ایتالیا، عکسی از نیکولو زانیولو، هافبک جوان باشگاه رم، ایتالیا را منتشر کرده و خبر از حضور دوباره این بازیکن به میادین داده است. این روزنامه با اشاره به رهایی زانیولو از بند مصدومیت، نوشته: «زانیولو سال 2021، از مصدومیت رها می‌شود». این بازیکن جوان 4 ماه قبل و در دیدار تیم ملی ایتالیا برابر هلند، دچار پارگی رباط صلیبی شد. او حالا بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، خودش را برای بازگشت به میادین آماده می‌کند. طبق اعلام رسانه‌های ایتالیایی، روند ریکاوری این بازیکن جوان، به خوبی پیش رفته است و او طی روزهای آینده به کمپ تمرینی رم می‌رود تا تمرینات ابتدایی خودش را آغاز کند.

1

«توتو اسپورت» دیگر روزنامه ورزشی ایتالیا، تیتر «بازار اسکودتو»، را برای صفحه اول خودش انتخاب و عکسی از جانلوئیجی دوناروما، دروازه‌بان جوان میلان، ممفیس دپای، هافبک تیم ملی هلند و باشگاه لیون و همچنین لئاندرو پاردس آرژانتینی را چاپ کرده است. این روزنامه از برنامه‌های میلان، یوونتوس و اینتر برای فصل نقل و انتقالات زمستانی پرده برداشته است. توتو اسپورت البته به لغو دیدار سیتی و اورتون، به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوی منچسترسیتی هم اشاره کرده است.

2

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، عکسی از آرکادیوش میلیک، مهاجم جوان ناپولی و همچنین دیگو کاستا، مهاجم اتلتیکو مادرید را منتشر کرده و از احتمال معاوضه این دو بازیکن بین 2 باشگاه خبر داده است. این در حالی است که رسانه‌های اسپانیایی، روز گذشته از درخواست کاستا برای جدایی از اتلتیکو مادرید پرده برداشتند. روزنامه «as» روز گذشته در خبری اعلام کرد کاستا از سران اتلتیکو درخواست فسخ قرارداد کرده است. او اعلام کرده که دلایل خانوادگی دلیل جدایی‌اش از اتلتیکو مادرید است. حالا باید منتظر ماند و دید میلیک، راهی اتلتکیو می‌شود یا اینکه اتفاق دیگری رقم خواهد خورد. باشگاه یوونتوس، یکی از مشتریان اصلی مهاجم جوان ناپولی است و همین موضوع کمی کار اتلتیکو را برای جذب او سخت می‌کند.

3

روزنامه «as» عکسی از گاربینیه موگوروزا، تنیسور اسپانیایی را منتشر کرده است و به نقل از او نوشته: «می‌خواهم هر چهار گرنداسلم را برنده شوم». این تنیسور اسپانیایی که از سال 2016 میلادی به سطح اول تنیس دنیا راه پیدا کرده است، در سال 2020 توانست نایب قهرمان رقابت‌های اپن استرالیا شود. او در گفت‌وگو با روزنامه «as»، از رویایی بزرگش در سال جدید میلادی پرده برداشته است. این روزنامه در خبری دیگر به احتمال جدایی ایسکو از رئال مادرید اشاره کرده و از احتمال حضور این بازیکن در تیم سویا خبر داده است.

1

روزنامه «اسپورتیو»، چاپ کاتالان، هم عکسی از شادی بازیکن تیم هندبال بارسلونا، با تیتر«روز تولد» را برای تیتر اول خودش انتخاب کرده است. اشاره این روزنامه به پیروزی تیم هندبال بارسلونا در نیمه نهایی مسابقات هندبال لیگ قهرمانان اروپا برابر پاری‌سن‌ژرمن و رسیدن به فینال این رقابت‌ها است.

2

روزنامه «موندو» اسپانیا هم نگاهی به پیروزی تیم هندبال بارسلونا داشته است. این روزنامه در خبری دیگر عکسی از عثمان دمبله را منتشر کرده و تیتر «بدون مسی با دمبله» را برای آن برگزیده است.

4

روزنامه «اسپورت» اسپانیا هم عکسی از آنتوان گریزمان و فیلیپه کوتینیو، 2 بازیکنان بارسلونا را منتشر کرده و از نقش مهم این 2 بازیکن در بازی امشب بارسلونا برابر ایبار خبر داده است. این روزنامه در خبری دیگر به پیروزی تیم هندبال بارسلونا برابر پاری‌سن‌ژرمن و رسیدن این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا پرداخته است.

5

روزنامه «اکیپ» فرانسه، با انتشار عکسی از کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید، تیتر «قوی‌ترین؟» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است. این روزنامه با توجه به درخشش بنزما در رئال مادرید، عملکرد این بازیکن ار بررسی و سوالی مهم را در اینباره مطرح کرده است: «آیا کریم بنزما، بهترین مهاجم فرانسوی تاریخ است؟» این روزنامه در ادامه، پاسخ این سوال را داده است و نوشته: «از نظر زین‌الدین زیدان، کریم بنزما بهترین مهاجم فرانسوی تاریخ است.» این نظر سرمربی رئال مادرید و کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه، بحث‌های جالبی را آغاز کرد. اکیپ در ادامه نوشته: «البته باید این صحبت‌های زیدان را تجزیه و تحلیل کنیم و دلیل مطرح شدن این صحبت‌ها از حانب زیدان را مورد بررسی قرار دهیم. زین‌الدین زیدان در اواسط ماه دسامبر بی‌جهت کریم بنزما را بهترین مهاجم فرانسوی تاریخ انتخاب نکرد. او به سوالی در این زمینه پاسخ داده و او با اشاره به سابقه این بازیکن، او را به عنوان برترین مهاجم فرانسه معرفی کرده است.»

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها