کد خبر: 455716
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۴:۰۵
| |

دیدار وزیر دفاع ترکیه با همتای آذربایجانی خود

وزیر دفاع ترکیه با همتای آذربایجانی و نیز سربازان ترکیه در باکو پیش از استقرارشان در مرکز نظارت بر آتش‌بس قره‌باغ دیدار کرد.

دیدار وزیر دفاع ترکیه با همتای آذربایجانی خود
کد خبر: 455716
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ ۱۳:۳۴:۰۵

اعتمادآنلاین| خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از نیروهای کشورش خواست تا برای انجام ماموریت‌های مرتبط با نظارت بر توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آماده شوند.

وی در یک مراسم نظامی گفت: پس از آغاز فعالیت این مرکز نظارت مشترک به رهبری روسیه و ترکیه در قره‌باغ، ارتش ترکیه از حقوق برادران خود در جمهوری آذربایجان دفاع می‌کند.

آکار افزود: پس از آغاز فعالیت این مرکز، یک ژنرال و 35 افسر ترکیه‌ای در این مرکز نظارت روسی-ترکیه‌ای فعالیت خواهند کرد.

پس از شش هفته درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که از اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر به طول انجامید، روسیه و ترکیه با ایجاد یک مرکز مشترک نظارت بر آتش‌بس در این منطقه موافقت کردند.

به نقل از آناتولی، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع، فرماندهان نیروی مسلح ترکیه و سربازان ترکیه که قرار است در مرکز فرماندهی مشترک روسیه- ترکیه مستقر شوند در باکو دیدار کرد.

ذاکر حسن‌اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان امروز پنج‌شنبه 31 دسامبر با خلوصی آکار، فرماندهان نیروهای مسلح ترکیه و سربازان ترک که قرار است در مرکز فرماندهی مشترک روسیه- ترکیه مستقر شوند، در باکو دیدار کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور آنها در آذربایجان تاکید کرد: "ترکیه همیشه در کنار ما ایستاده‌است.

رئیس جمهوری، وزیر دفاع ترکیه و دیگر مسئولان همیشه حمایت خود را از آذربایجان اعلام کرده‌اند".

حسن‌اف ضمن تشکر مجدد از ترکیه برای حمایتش از آذربایجان و با یادآوری مراسمی در میدان آزادلیک باکو که نظامیان ترکیه و آذربایجان رژه رفتند، افزود: "همه شهرهای آذربایجان آن روز تاریخی با پرچم‌های دو کشور مزین شدند".

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها