کد خبر: 456059
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

ارزش سردار سلیمانی در کشورهای دیگر کمتر از کشور ما نیست

یک فعال سیاسی اصولگرا، درباره دلایل محبوبیت «سردار سلیمانی» در بین مردم و شخصیت‌های سیاسی گفت: قسمتی از زندگی ایشان به زندگی نظامی و حماسی مربوط می شود که به نظر من در زمان حیات ایشان چیزی که بیشتر از همه شناخته شد، همین وجه قهرمانی و بخش حماسی شهید سلیمانی بود.

ارزش سردار سلیمانی در کشورهای دیگر کمتر از کشور ما نیست
کد خبر: 456059
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: من دوست ندارم سردار سلیمانی را به اسطوره‌ای مثل رستم و آرش تشبیه کنم ولی ما بخواهیم یا نخواهیم در ذهن مردم، اسطوره‌های افسانه ای احیا شد.

«محمد مهاجری»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره دلایل محبوبیت «سردار سلیمانی» در بین مردم و شخصیت‌های سیاسی گفت: قسمتی از زندگی ایشان به زندگی نظامی و حماسی مربوط می شود که به نظر من در زمان حیات ایشان چیزی که بیشتر از همه شناخته شد، همین وجه قهرمانی و بخش حماسی شهید سلیمانی بود و مردم معمولا حماسه سازان خودشان را دوست دارند.

او گفت: مردم بر این باور هستند که یک دشمن بزرگی به نام داعش که می‌توانست تا پشت در خانه آنها نفوذ کند توسط یک فرد حماسه ساز بزرگی که در جمهوری اسلامی وجود دارد و نمونه‌های آن را در تاریخ به عنوان افسانه شاید شنیده بودند توانسته با دشمن بزرگی که مورد حمایت بسیاری از کشورهای دنیا بوده، مبارزه کند.

مهاجری ادامه داد: یک بخش از شخصیت شهید سلیمانی بعد از شهادت ایشان مشخص شد، این بعد شخصیت عاطفی، فکری و سیاسی ایشان بود. من خاطرم هست زمانی که آقای‌هاشمی فوت شد آدم‌های بداخلاق زیادی نسبت به آقای‌هاشمی حرف‌هایی زدند که خیلی از ما اصولگرایان هم، خوشمان نیامد. در آن زمان سردار سلیمانی گفتند که آقای‌هاشمی همان روحیه استکبارستیزی قبلی را داشت، ‌هاشمی زمانی که درگذشت همان ‌هاشمی سال 58 بود. به نظرم ایشان نشان دادند که یک شخصیت معتبر، محترم، ارزشمند و سیاسی هستند و برای ایشان بازی‌ها و دعواهای سیاسی ذره ای ارزش نداشت.

او افزود: نکته بعدی شخصیت اندیشه‌ای سردار سلیمانی است. وقتی شما نگاه ایشان را به موضوعات استراتژیک کشور می بینید در واقع شهید سلیمانی دنبال سخت کردن زندگی مردم و ایجاد مشکلات برای زندگی مردم نبودند. فقط یک نمونه‌اش را عرض کنم؛ در یک نشستی که با جامعه روحانیت داشتند در آنجا به روحانیون توصیه می کنند که شما باید همه مردم محل و امام جماعت محله را زیر پوشش خودتان قرار بدهید، نگویید فلانی چپ و فلانی راست است، فلانی کم حجاب است، در واقع شما آن چتر انقلاب و چتر ایران را روی سر همه نگاه دارید. این نشان می دهد که نگاه شهید سلیمانی با نگاه ما تفاوت دارد. در واقع به لحاظ فکری و ارزشی ایشان، انسانی فکر می‌کردند تا اینکه بخواهند سیاسی فکر کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تاثیر سردار سلیمانی بر امنیت منطقه و حتی جهان گفت: شاید بهتر باشد آدم‌هایی که در این زمینه تخصص دارند، صحبت کنند. من به عنوان فعال رسانه‌ای می گویم که شهید سلیمانی مثل بسیاری از شهدای دوران انقلاب، جنگ و شهدای دیگر بسیار ارزشمند هستند و یک ارزش مساوی با همه آنها دارند اما آنجایی ایشان، به عنوان یک چهره حماسه‌ساز مطرح می‌شوند که داعش به عنوان یک زنگ خطر بیخ گوش همه ما ایرانی‌ها هشدار می داد و این گروهک تروریستی توانسته بود در عراق و سوریه و جاهای دیگر جنایت‌های بسیار سنگینی را انجام بدهد، این حاج قاسم سلیمانی بود که توانست شر داعش را از سر کشور کم کند.

او متذکر شد: حاج قاسم به یک اسطوره بزرگ تبدیل شدند. من دوست ندارم ایشان را به اسطوره‌ای مثل رستم و آرش تشبیه کنم ولی ما بخواهیم یا نخواهیم در ذهن مردم، اسطوره‌های افسانه‌ای احیا شد. سردار سلیمانی با اینکه یک ایرانی مسلمان بودند اما برای امنیت کل منطقه کار می کردند و همچنین برای امنیت کل مردم دنیا که به دنبال صلح و آرامش هستند. اگر خیلی از مردم نتوانند شهید سلیمانی شوند قطعا حماسه شهید سلیمانی، آنها را به ارزش‌های بلندتری هدایت می کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها