کد خبر: 456222
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ابعاد جدیدی از نقش دونالد ترامپ در ترور سردار سلیمانی فاش شد

نقش مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در عملیات فریب منجر به ترور سردار سلیمانی آشکار شد.

ابعاد جدیدی از نقش دونالد ترامپ در ترور سردار سلیمانی فاش شد
کد خبر: 456222
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نقش مستقیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در عملیات فریب منجر به ترور سردار سلیمانی آشکار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر وقت عراق در گفت‌وگویی با شبکه المیادین اعتراف کرد، سردار قاسم سلیمانی بنا بر درخواست دونالد ترامپ در بغداد حضور داشت.

عبدالمهدی در این باره توضیح داد: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا 2 روز قبل از ترور سردار سلیمانی حدود ساعت 9 شب سال نو میلادی با من تماس گرفت. ابتدا از من بابت خنثی کردن حملات علیه سفارت آمریکا تشکر کرد و پرسید این حملات کار ایرانی‌ها بود یا عراقی‌ها؟

او ادامه داد:‌ من به او گفتم، اینها کار عراقی‌هایی است که مخالف حملات هوایی آمریکا به نیروهای حشدالشعبی در مرز با سوریه هستند. ترامپ در جوابم گفت، آمریکایی‌ها ایرانی‌ها را خوب نمی‌شناسند، اما شما آنها را خوب می‌شناسید.

عبدالمهدی افزود: من به ترامپ گفتم که ایرانی‌ها گفته‌اند ما به دنبال جنگ نیستیم و می‌دانم که شما هم به دنبال جنگ نیستید. بعد از آن به ترامپ پیشنهاد کردم چرا مانند سال 2003 وارد مذاکرات مستقیم با ایرانی‌ها نمی‌شوید؟

عبدالمهدی در ادامه گفت: به او گفتم شما مذاکره‌کنندگان خوبی هستید، هر کاری که می‌توانید انجام دهید و ما هم آماده‌ایم. بالاخره مکالمه بین‌مان به پایان رسید و ما برای ژنرال سلیمانی دعوتنامه رسمی به منظور حضور در بغداد را آماده کردیم.

نخست‌وزیر وقت عراق در آخر گفت: سلیمانی برای مذاکره در این زمینه به عراق آمده بود.

گرچه عادل عبدالمهدی در این گفت‌وگو ادعا کرد که از دیدگاهش تصمیم به ترور سردار قاسم سلیمانی در لحظات کوتاهی گرفته شده و در حین گفت‌وگویش با ترامپ چنین تصمیمی گرفته نشده بود، اما به زعم پایگاه صهیونیستی «ناتسوه نت»، سخنان نخست‌وزیر عراق نشان می‌دهد که ترامپ خود در این نقشه حضور داشته و به دنبال آن بوده که در بالاترین سطح حضور ژنرال سلیمانی در عراق مورد تایید قرار گیرد. به عبارت دیگر باید از طریق ترامپ این اطمینان حاصل می‌شد که سردار سلیمانی برنامه خود را تغییر نداده و در موعد مقرر وارد عراق می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها