کد خبر: 456508
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۱۳:۴۴
| |

اولویت فدراسیون پزشکی ورزشی تا المپیک توکیو

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که اولویت اصلی این فدراسیون تا المپیک تامین سلامت ورزشکاران است.

اولویت فدراسیون پزشکی ورزشی تا المپیک توکیو
کد خبر: 456508
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۲:۱۳:۴۴

اعتمادآنلاین| رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که اولویت اصلی این فدراسیون تا المپیک تامین سلامت ورزشکاران است و در دوره جدید، مبارزه با دوپینگ همچون گذشته با جدیت دنبال می شود.

غلامرضا نوروزی بعد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی و انتخاب شدن به عنوان رییس جدید این فدراسیون، اظهار کرد: به خاطر رای مجدد تشکر می‌کنم و امیدوارم لایق این رای باشم، امیدوارم با همکاری جامعه پزشکی و مسئولان ورزش کارها را پیش ببریم چراکه در شرایط حساسی هستیم و امیدواریم بر مشکلی که هست غلبه کنیم.

وی افزود: به دلیل نزدیکی به المپیک باید سلامتی ورزشکاران را تامین کنیم و همچنین توجه به سلامت همگانی و عبور از این بحران از دیگر اهداف ماست و باید بدانیم که فدراسیون پزشکی ورزشی وزن بالایی دارد و توقع از مجمع آن بالاست.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره دو چالش اساسی پیش رو از جمله المپیک و کرونا، بیان کرد: باید همیشه بحران را تبدیل به فرصت کنیم، مطمئن هستم با همدلی جامعه ورزش از این بحران عبور خواهیم کرد چرا که کرونا ممکن است همچنان وجود داشته باشد و به همین دلیل نباید مبارزه با دوپینگ و ورزش تعطیل شود.

نوروزی در پاسخ به اینکه پیش از این در تلاش بودید کلینیک ورزشی را بسازید اما با رفتن شما این اتفاق رخ نداد و هزینه مربوطه در این زمینه چه شد؟ تصریح کرد: در خصوص کلینیک پزشکی با توجه به بحث های صورت گرفته باید سرمایه ‌گذاری در جای مطمئن صورت گیرد. ابتدا قرار بود کلینیک در آزادی باشد اما به خاطر اینکه در آینده با مشکل مواجه شدیم تصمیم به خرید کلینیک گرفتیم و راه هایی را رفتیم اما توفیق حاصل نشد پولی که داشتیم تبدیل به کلینیک شود و بعد از آن خبر ندارم این پول چه شده است اما احتمالا در چرخه مالی فدراسیون خرج شده باشد.

نوروزی در مورد وضعیت فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد: وضعیت فدراسیون نسبت به قبل متفاوت است؛ کرونا بزرگترین آسیب را به منابع فدراسیون تحمیل کرده است و باید با تدبیری کلی و تشکیل یک اتاق فکر در اسرع وقت از این مرحله عبور کنیم، البته کار سختی هم نیست، اعضای مجمع و روسای هیات ‌ها هر کدام برای خودشان وزنه هستند و باید از ظرفیت اعضای مجمع استفاده کنیم و با این پتانسیل و همدلی که وجود دارد قول می‌دهم از این مرحله عبور خواهیم کرد و آماده المپیک می شویم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دوره قبلی ریاست مسئله دوپینگ با جدیت دنبال شد اما در دوره های سرپرستی اخیر با توجه به بحران کرونا به نظر رسید که دوپینگ ورزشکاران تحت الشعاع قرار گرفت، اظهار کرد: دوپینگ مرتبط با برگزاری مسابقات است و امیدوارم با شروع دوباره تمرینات و مسابقات این موضوع نیز مثل گذشته پیگیری شود تا ورزشی پاک و عاری از دوپینگ داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها