کد خبر: 457003
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۳:۰۲
| |

بلاروس در سال 2020 بیش از 100 نفر را به اتهامات سیاسی زندانی کرد

مرکز گروه حقوق بشری ویاسنا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، بیش از 100 تن در سال گذشته میلادی در بلاروس به اتهامات کیفری مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری اوت 2020 و اعتراضات بعدی آن زندانی شده‌اند.

بلاروس در سال 2020 بیش از 100 نفر را به اتهامات سیاسی زندانی کرد
کد خبر: 457003
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۳:۰۲

اعتمادآنلاین| از آغاز کارزار انتخاباتی سال گذشته میلادی در بلاروس، این مرکز حقوق بشری پرونده‌های کیفری را که بابت دلایل سیاسی علیه کاندیداهای ریاست جمهوری، کارمندانشان و همچنین معترضان به نتایج انتخاباتی بودند، رصد کرده است.

این گروه حقوق بشری گزارش داد که بیش از 650 تن چنین پرونده‌هایی دارند و 166 تن هم زندانی سیاسی هستند.

این گروه حقوق بشری در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط ویاسنا دست کم 103 حکم کیفری مرتبط با این رویدادها در خلال و پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس تا پایان 2020 ثبت شده است.

این مرکز ادامه می‌دهد: بسیاری از این موارد درباره تهاجم یا تهدید به تهاجم علیه افسران اجرای قانون، مقاومت در برابر پلیس و نقض قوانین عمومی است.

بلاروس پس از انتخابات 9 اوت سال گذشته میلادی که با پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهوری این کشور پایان یافت،‌ وارد یک بحران طولانی سیاسی شده است. اپوزیسیون اما نتایج را نپذیرفته و سوتلانا تیخانوفسکایا را پیروز این رقابت انتخاباتی می داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها