کد خبر: 457786
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۱:۴۷:۲۳
| |

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب‌رییس مجلس:

واکسن شرکت آمریکایی تضمین سلامت و پرداخت خسارت ندارد

نایب رییس مجلس گفت: شرکت آمریکایی در قراردادی که با کشورهای دیگر هم منعقد کرده‌ حاضر نشده عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را بپذیرد، به‌این دلیل که این یک تکنولوژی جدید و ناشناخته است و حاضر نیست به کسی که دچار مشکل شده است، خسارت بپردازد.

واکسن شرکت آمریکایی تضمین سلامت و پرداخت خسارت ندارد
کد خبر: 457786
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۱:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| نایب رییس مجلس گفت: شرکت تولیدکننده واکسن آمریکایی تاکنون بیش از 5 بار متهم و محکوم به نقصان‌های علمی و وارد کردن ضرر و زیان‌هایی به مردم شده است و تضمین سلامت و پرداخت خسارت ندارد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در واکنش به جریان ضدانقلاب در موضوع واکسن آمریکایی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی به‌درستی ورود واکسن شرکت بدنام آمریکایی به کشور را ممنوع اعلام کردند. این شرکت در آمریکا بیش از 5 بار متهم و محکوم به نقصان‌های علمی و وارد کردن ضرر و زیان‌هایی به مردم به دلیل این واکسن‌ها شده است.

نایب رییس مجلس با بیان اینکه متاسفانه این شرکت آمریکایی حاضر نیست برای واکسن خود تضمین داده و درخصوص عوارض احتمالی ناشی از آن نیز جبران خسارت کند، افزود: این شرکت در قراردادی که با کشورهای دیگر هم منعقد کرده‌ حاضر نشده عوارض احتمالی ناشی از واکسیناسیون را بپذیرد، به‌این دلیل که این یک تکنولوژی جدید و ناشناخته است و حاضر نیست به کسی که دچار مشکل شده است، خسارت بپردازد.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: شما هم حتما در اخبار شنیده‌اید و همکاران ما هم در مجلس بیانیه‌ای نوشتند و دلایل علمی آن را هم آورده‌اند که قرائت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در کشور دانش فنی و دانشمندان توانمند داریم و قادر به تولید واکسن‌هایی هستیم که درحد استاندارد بالای جهانی است و توانایی صادرات این واکسن‌ها با پلتفرم‌های مختلف و به همه دنیا را نیز داریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند القا کنند که باید واکسن‌های مشکوک را به کشور وارد کنیم، یادآور شد: اینها دوستدار سلامتی و جان ملت ایران نیستند و می‌خواهند خواست سیاسی خود را به مردم تحمیل کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها