کد خبر: 458488
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۱:۲۷
| |

طرح «محرومیت دریافت پست سیاسی» شامل چه مسئولانی است؟

یک نماینده مجلس گفت: طرحی در مجلس در حال آماده‌سازی است که براساس آن اگر مسئولان در برابر نمایندگان ملت پاسخگو نباشد، برای همیشه از گرفتن پست سیاسی در کشور محروم می‌شوند.

طرح «محرومیت دریافت پست سیاسی» شامل چه مسئولانی است؟
کد خبر: 458488
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۱:۲۷

اعتمادآنلاین| نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: طرحی در مجلس در حال آماده‌سازی است که براساس آن اگر مسئولان در برابر نمایندگان ملت پاسخگو نباشد، برای همیشه از گرفتن پست سیاسی در کشور محروم می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: برخی از مسئولان به ویژه آن‌هایی که در سال پایانی مسئولیت خود قرار دارند، ممکن است در برابر نمایندگان مردم پاسخگو نباشند و یا استیضاح آنها کارآیی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: این طرح با پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس یازدهم در حال بررسی است و براساس آن اگر مسئولان اجرایی کشور پاسخ قانع‌کننده‌ای در برابر تصمیمات خود به نمایندگان مجلس ارائه ندهند، برای همیشه از گرفتن پست‌های سیاسی محروم خواهند شد.

فلاحی با بیان اینکه طرح مورد نظر فقط شامل قوه مجریه کشور است، مطرح کرد: طرحی در قوه قضائیه به عنوان «ترک فعل» وجود دارد که شامل این است که هر فردی اگر در انجام وظایفش کوتاهی کند، تخطی محسوب می شود و سیستم قضایی با آن برخورد می‌کند، این قانون می‌تواند به پشتیبان طرح ترک فعل نیز تبدیل شده و به دستگاه‌های دیگر سرایت‌پذیری داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این طرح، در حال حاضر خیلی کلی است و هنوز تفصیل، تبصره و الحاقیه ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها