کد خبر: 459400
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۱:۴۱
| |

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی:

مصوبه تغییر قانون انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تغییر یا ایجاد قانون برای این است که گره‌ای باز شود یا مشکلی حل شود اما این قانون مشکلی را حل نمی‌کند و مجلس را ضعیف می‌کند.

مصوبه تغییر قانون انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند
کد خبر: 459400
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۰:۵۱:۴۱

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: روند تخلفات را باید قبل از تشکیل شوراها بسنجیم، شهرداری‌ها با تشکیل شوراها در سطح قابل توجهی قانونمند تر عمل کردند و روند تخلفات بسیار کاهشی بود.

محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، در رابطه با اصرار مجلس بر تغییر قانون انتخابات شوراها و اضافه کردن دستگاه‌های نظارتی برای انتخابات شوراها به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: من بعید می دانم این طرح به انتخابات 1400 برسد چراکه هیات‌های نظارت بر انتخابات اکنون تشکیل شده و این قانون به انتخابات آتی نخواهد رسید.

او افزود: تغییر یا ایجاد قانون برای این است که گره‌ای باز شود یا مشکلی حل شود اما این قانون مشکلی را حل نمی کند و مجلس را ضعیف می کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: قانون اختیار نظارت را برعهده مجلس با استفاده از استعلام از 4 دستگاه گذاشته است که در حال حاضر کفایت می کند و اگر این نظارت را به نهادهای دیگر بسپاریم مجلس ضعیف خواهد شد.

صباغیان اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند که شوراها تخلف دارند و اگر نظارت‌ها بیشتر شود، تخلفات نیز کاهش پیدا میکنند.

او تصریح کرد: روند تخلفات را باید قبل از تشکیل شوراها بسنجیم، شهرداری‌ها با تشکیل شوراها در سطح قابل توجهی قانونمندتر عمل کردند و روند تخلفات بسیار کاهشی بود. در واقع آنطور که پیداست با حضور شوراها نظارت بیشتر می‌شود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها