کد خبر: 459481
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۶:۴۲:۲۱
| |

هوا چون یینگ،‌سخنگوی وزارت امورخارجه چین:

بازی‌های ضد چین پمپئو محبوبیت چندانی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به دخالت «مایک پمپئو» در امور چین گفت: چین بارها «ویروس‌ها و دروغ‌های سیاسی» پمپئو را که پیوسته تکرار کرده، با نمایش حقایق افشا کرده است. این بازی‌های ضد چین بازار و محبوبیت چندانی ندارد.

بازی‌های ضد چین پمپئو محبوبیت چندانی ندارد
کد خبر: 459481
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۶:۴۲:۲۱

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به دخالت «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در امور چین گفت: این دیپلمات ارشد آمریکایی که به دروغگویی، فریب و دزدی افتخار می‌کند، بار دیگر به جهانیان نشان داد که چگونه به «دروغگویی دیپلماتیک» تا آخرین روز کاریش ادامه می دهد.

خانم «هوا چون یینگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: چین بارها «ویروس‌ها و دروغ‌های سیاسی» پمپئو را که پیوسته تکرار کرده، با نمایش حقایق افشا کرده است. این بازی‌های ضد چین بازار و محبوبیت چندانی ندارد.

پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در یک رشته توئیت عملکردش در مسأله چین را برشمرد و چین را در امور هنگ‌کنگ، سین کیانگ، حقوق بشر و مسائل مربوط به ویروس کرونا به شدت مورد حمله قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: دیپلماسی دروغ پمپئو نه تنها اعتبار شخصی وی را به طور کامل زیر سوال برد، بلکه صدمات جبران‌ناپذیری به چهره ملی و منافع ملی آمریکا وارد کرد، من معتقدم تاریخ دادرسی عادلانه‌ای برای وی رقم خواهد زد.

تحریم مقام‌های آمریکایی

این مقام چینی در ادامه در واکنش به احتمال تحریم 6 مقام دولت مرکزی چین و هنگ کنگ از سوی آمریکا گفت: چین تصمیم گرفته است علیه مقامات نهادهای اداری دولتی، پرسنل کنگره و سازمان‌های غیردولتی و اعضای نزدیک خانواده آنها که رفتارهای بدی در مسایل مربوط به هنگ‌کنگ داشته اند، تحریم‌های متقابلی اعمال کند.

هوا خاطرنشان کرد: اقدامات مقامات آمریکایی مداخله در امور هنگ‌کنگ، مداخله در امور داخلی چین و حاکمیت قضایی چین است. آنها قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌الملل را به شدت نقض کرده‌اند. چین قاطعانه با این اقدامات مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

او بار دیگر تأکید کرد که هنگ‌کنگ، هنگ‌کنگ چین است. امور هنگ‌کنگ صرفاً امور داخلی چین است و ایالات متحده باید فوراً از مداخله در امور هنگ کنگ دست بردارد و مداخله در امور داخلی چین به بهانه‌های مختلف و به خطر انداختن امنیت ملی چین را متوقف کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها