کد خبر: 460547
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۰۷:۰۹:۱۳
| |

سفیر آمریکا مطرح کرد:

خطر نزدیکی آمریکا به ایران برای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط اسرائیل

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که هرگونه تصمیم جو بایدن رییس جمهوری جدید برای نزدیکی با ایران، توافقنامه های عادی سازی روابط را با خطر روبه رو خواهد ساخت.

خطر نزدیکی آمریکا به ایران برای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط اسرائیل
کد خبر: 460547
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۵ ۰۷:۰۹:۱۳

اعتمادآنلاین| دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که هرگونه تصمیم جو بایدن رییس جمهوری جدید برای نزدیکی با ایران، توافقنامه های عادی سازی روابط را با خطر روبه رو خواهد ساخت.

وی که در پیشبرد سیاست های مخرب و طرح آمریکایی-صهیونیستی دونالد ترامپ رییس جمهوری ÷یشین آمریکا موسوم به «معامله قرن» سهیم بوده، تاکنون از هیچ کوششی علیه فلسطینی ها دریغ نکرده است.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، فریدمن در گفت وگو با روزنامه «اسرائیل هیوم» افزود: توافق عادی سازی روابط اسرائیل با امارات، بحرین، سودان و مغرب امر بسیار مهمی است و این برای تل آویو اهمیت دارد. این موضوع همچنین برای کشورهای مسلمانی که اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده اند، نیز مهم است.

وی با چشم پوشی بر ناتوانی ایالات متحده در حل مشکلات و دست و پا زدن در باتلاق های خود ساخته مدعی شد که این توافقنامه ها، توانایی تغییر خاورمیانه را ظرف 10 سال آینده دارد.

سفیر آمریکا همچنین در پاسخ به پرسشی در باره عواملی که می تواند این روند را متوقف سازد گفت: بزرگترین خطر تضعیف توافقنامه های عادی سازی و تقویت ایران است ، معتقدم که این موضوع آمریکا را به عنوان بازیگر مورد اعتماد در منطقه کنار خواهد زد و باعث رو در رو قرار گرفتن تمامی طرف خواهد شد و این بسیار خطرناک است.

وی همچنین گفت: اگر آمریکا بار دیگر ایران را تقویت کند، در وضعیتی نخواهد بود که بتواند به این توافق نامه ها ادامه دهد زیرا اعتبار خود را از دست خواهد داد. معتقدم که این موضوع منجر به برخورد میان تمامی طرف ها خواهد شد.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ضمن هشدار به دولت بایدن گفت: اگر آمریکا قصد دارد راهی را مقابل ایرانی ها برای دستیابی به سلاح اتمی قرار دهد این موضوع حیثیت ایالات متحده را در منطقه تهدید خواهد کرد. وی همچنین بر لزوم ادامه تحریم ها علیه ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها